תיעוד היום יום

פוסט סיכום שבוע אחרון בתקופת ארכיטקטורה

זהו. השבוע האחרון של תקופת ארכיטקטורה מאחורינו,  וחופשה משמחת של שבוע לפנינו 🙂 אבל קודם, אני חייבת לכם את סיכום השבוע שהיה. כרגיל, אני כותבת בעיקר את הדברים העיקריים והמחדשים שהיו לי השבוע באקטון:

  • הביקור של קרן הארכיטקטית בסטודיו – ביום חמישי בבוקר הילדים עבדו על המודלים שלהם החל מתשע בבוקר ועד עשר וחצי, ובדיוק בעשר וחצי כולם הרימו את חומרי היצירה והפסיקו לעבוד 🙂 קרן הארכיטקטית הגיעה לסטודיו כדי לספר לילדים על העבודה שלה כאדריכלית, ולשפוט את העבודות שלהם. הביקור של קרן היה מאוד מעניין עבור הילדים: הם שאלו אותה המון המון שאלות – על המקצוע, על הדרך שלה, על ההבדלים בין הסוגים השונים של אדריכלים ובעיקר על הבתים השונים שהיא תכננה. קרן הביאה להם תוכניות אדריכליות אמיתיות, והם התרשמו מהם מאוד. בסוף השיחה הילדים הציגו לקרן את המודלים שלהם, והיא נתנה לכל אחד פידבק בנוסח אקטוני:  נקודה לשימור, נקודה לשיפור, נקודה לשימור. אחרי ההצגות של המודלים קרן היתה צריכה לקבל החלטה, והיא החליטה שהקבוצה הזוכה היא הקבוצה של הבנות הגדולות בסטודיו. הן קיבלו כפרס שתי ערכות לגו שוות במיוחד של ארמון בקינגהם. הנה שני המודלים של הקבוצה הזוכה:

  • התמודדות עם כשלון בסטודיו – באופן טבעי, הקבוצות שלא זכו היו מאוכזבות מאוד. במיוחד התאכזבו שני הצעירים של הסטודיו, שעבדו מאווד קשה על המודל שלהם והרגישו שלמעשה לא ממש היה להם סיכוי מול הגדולות. אני לא יכולה להגיד שהם היו שמחים מהכשלון הזה, כי הם היו מאוד עצובים. אבל אני כן יכולה להעיד, שאחרי כמה דקות של בכי, ועוד כמה דקות של שיחה 1:1 עם קאי ואיתי, הם נרגעו מאוד מהר, ובפעילות הבאה הם כבר שכחו מכל הסיפור. למען האמת, עשה לי רושם שאני לקחתי את ההפסד שלהם יותר קשה מהם 🙂 אני לא חובבת גדולה של תחרויות במסגרת לימודית, אבל אין ספק שבמקרה הספציפי הזה היתה כאן חוויה נקודתית של כשלון, וחוויה של התאוששות מכשלון.
  • משחק חפש את המטמון – הפעילות הבאה היתה משחק בסגנון "חפש את המטמון" בעקבות בניינים מיוחדים בעיר הסמוכה. קרן האדריכלית נתנה לילדים מפה, עם בניינים מיוחדים, והם היו צריכים לנווט את דרכם לכל בניין ואז למצוא בו אלמנטים אדריכליים מעניינים: קשתות, עיטורים, עבודות באבן וכו'. המשחק היה הצלחה מאוד גדולה: למרות שהיה קר ואפילו התחיל שלג, הילדים ניווטו היטב ונהנו מאוד להסתכל על הבניינים ולחקור אותם. את המשחק סיימנו בשוקו חם עם קצפת בסטארבקס המקומי, לפני שהשלג הפך לסופת שלגים של ממש.
  • גינת משחקים – השבוע הילדים הגישו את כל ההצעות שלהם לגינת המשחקים, ואז ניהלו דיון ארוך ומורכב כדי לבחור מה בסופו של דבר הם יקנו בתקציב שניתן להם. הרשימה הסופית לפניכם והיא כוללת זיפ ליין, נדנדת פלטפורמה, חבל טיפוס ועוד. תוכלו לראות שליד כל מוצר מופיע המחיר שלו, והילדים מצאו את הלינק למוצר המדויק המשתלם ביותר מבחינה כלכלית, ואשכרה עמדו בתקציב שנתנו להם (500 דולר לא כולל התקנה). עושה רושם שהגינה שהם תכננו עומדת להיות סופר מוצלחת! מבטיחה לעדכן כשהיא תתחיל לקרום עור וגידים בשטח.

  • תערוכה לסיכום התקופה – ביום שישי הילדים הכינו להורים תערוכה לסיכום התקופה. הילדים תכננו את התערוכה בקפידה והיא כללה הצגה של המודלים, הצגה של הסיפורים שהם כתבו בסדנת הכתיבה, ואז תחנות שבהן כל ילד תפקד כמדריך וההורים היו הילדים בסטודיו. התחנות כללו מעגל פתיחה, לימודי ליבה, Town meeting, אתגר ארכיטקטורה וסדנת כתיבה. היה מוצלח, והילדים וההורים נהנו מאוד. אני חושבת שהעובדה שכל תקופה מסתיימת בתערוכה שבה הילדים מציגים להורים את התוצרים שלהם, היא רעיון מופלא של אקטון. התערוכות הן גם סיכום מצוין, הן גם הזדמנות מצוינת לשיקוף הישגים ויותר חשוב מהכל הן מאפשרות לילדים להיות בתפקיד המובילים והמציגים, מול הדמויות המשמעויות ביותר עבורם.

יאללה, יוצאים לחופש 🙂

2 תגובות

  • Omer

    מרשים מאוד!
    מה מנגנון שיפור המערכים בהאקתון? נאמר שעשיתם אתגר ארכיטקטורה – והוא מעולה ומתועד היטב כפי שאת מתארת… אבל אז ראיתם שיש משהו קטן שעבד לא בצורה אידאלית, או שפשוט יש לכם רעיון לשיפור- איך אתם יכולים לשקף את זה כדי לשפר את ה-repository למען הבאים שיעבירו את המסע?

    • admin

      למיטב ידיעתי השיטה הטובה ביותר תהיה להעלות לדרייב מסמך עם הצעות ייעול. הרעיון באופן כללי בהקשר הידע באקטון, הוא שאין מישהו שאחראי על הידע. כל המשתתפים נותנים את כל הידע שהם רוצים לתרום, ונהנים מהידע המשותף. אבל אין בסיס אחיד שכולם משתמשים בו למשל. זו לגמרי הצעה, שום דבר מהתכנים האלו לא מחייב.