תיעוד היום יום

שנה חדשה, שבט חדש

בכל שנה מחדש באקטון, הסשן הראשון (שישה שבועות) מוקדש לבניית קבוצה, מסע שאנחנו קוראות לו Build The Tribe. לסשן הזה יש כמה אלמנטים חשובים, שחוזרים על עצמם כל שנה מחדש:

  1. משחקי בניית קבוצה – אני בגדול מאוהבת בקונספט 🙂 יש אינסוף מקורות ברשת למשחקים שכל המטרה שלהם היא להפוך חבורה של אינדיבודאלים/ות לקבוצה. אני אוהבת מאוד משחקים שהם דווקא לא תחרותיים, אלא משימות קבוצתיות. כמה שיותר מצחיק יותר טוב, ואם המשחק כולל גם אלמנט של היכרות אפילו יותר טוב.
  2. הכנת לוח אישי – כל לומד/ת באקטון מכין/ה בסשן הראשון לוח אישי, שאנחנו קוראות לו "לוח הגיבור/ה". בגילאי יסודי ההנחיות הן מאוד רופפות וכוללות תמונה ופחות או יותר מה שבא ללומד/ת להוסיף. בגילאי החטיבה המשימה הופכת להיות הרבה יותר מפורטת, והלומדים/ות כותבים/ות על עצמם/ן, על החלומות שלהם/ן, על המטרות שלהם/ן לשנה הקרובה, ועל האתגרים הצפויים ואיך הם/ן יתמודדו איתם/ן. אני מאוד אוהבת להסתכל על איך הלוחות משתנים ומתפתחים משנה לשנה. בתמונה למעלה שמתי את הלוח של שחר, שזו הפעם החמישית שהוא מכין לוח כזה, ואפשר ממש לראות את ההתקדמות שלו בכתיבה וביצירה בכלל לעומת הלוחות של השנים שעברו.
  3. וידאו מוזיקלי – בכל תחילת שנה, כל סטודיו מכין יחד וידאו מוזיקלי. בגילאי יסודי הוידאו צריך להיות מצולם בשוט אחד, בגילאי חטיבה הוא כבר יכול להיות ערוך. הכנת וידאו מוזיקלי היא משימת בניית קבוצה משוגעת: החל מבחירת השיר, בחירת הקונספט, החלטה על מי עושה מה, צילום, עריכה – כל אלו דורשים רמה מאוד גבוהה של שיתוף פעולה ותקשורת. אני מזהירה מראש: מדובר במשימה לא פשוטה בכלל, אבל העבודה המשותפת בהחלט מקרבת מאוד את הקבוצה וגם מאפשרת מקום לקונפליקטים ולפתרון שלהם.
  4. כתיבת חוזה – בכל תחילת שנה הלומדים/ות מחליטים/ות מחדש מה יהיו הכללים שלפיהם הם/ן ינהלו את הסטודיו. למה בכל שנה צריך להחליט על חוזה חדש? כי בכל שנה יש שבט חדש של לומדים/ות. בעיניי זה מרתק לראות את ההבדלים בין החוזים, ואיך הם משתנים משנה לשנה. ככל שיש יותר לומדים/ות עם ניסיון, הדיונים על החוזה הופכים להיות עמוקים יותר והחוזה משמעותי יותר עבורם/ן.

כשהתחלתי את המסע שלי באקטון הבלאגן של הסשן הראשון תמיד נורא הפחיד אותי. היום, בפעם החמישית, אני מוצאת את עצמי כל כך נהנית מתהליך הגיבוש והבנייה. יש משהו בהתהוות של דבר חדש שמרגש אותי מאוד, קצת כמו לידה וימים ראשונים של תינוק/ת 🙂

מוזמנים/ות לשאול שאלות כרגיל, ואם מישהו/י רוצה לקבל את מאגר משחקי בניית הקבוצה שלי, מוזמנים/ות לכתוב לי כמובן.

סגור לתגובות על שנה חדשה, שבט חדש