מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

מסע סקרנות: Black Jack

אני ממשיכה לעוף על מסע סקרנות (תזכורת למי ששכח/ה: זה מסע שקורה תמיד בתקופה האחרונה של השנה ומי שמוביל/ה אותו הם/ן הלומדים/ות הבוגרים/ות של הסטודיו שבשנה הבאה יעברו לסטודיו חטיבה שלנו).

את השבוע השלישי הוביל הלומד המבוגר ביותר בסטודיו שלנו, בן 13. הוא בחר לעשות מסע של "ספירת קלפים". באתגר הראשון הלומדים/ות למדו לשחק בלאק ג'ק, ובשני האתגרים הנוספים הם/ן למדו את הטכניקה הבסיסית של ספירת קלפים שמאפשרת לנצח בבלאק ג'ק.

למה זה כל כך מגניב אותי? מכמה סיבות:

  1. הלומדים/ות עפו על המשחק. בכל רגע פנוי בסטודיו יכולת למצוא קבוצה של לומדים/ות משחקת בלאק ג'ק או מנסה לשנן בעל פה את הכללים הבסיסיים של הספירה. לא היה צריך לשכנע אותם/ן, לתת נקודות או פרסים או כל מוטיבציה אחרת. פשוט הנאה בסיסית ופשוטה ממשחק מצוין.
  2. המסע הזה היה כלל תרגול של מתמטיקה וגם של יכולות שינון בסיסיות. כדי לדעת לשחק בלאק ג'ק, ובאופן ספציפי כדי לעשות שימוש באסטרטגיית ספירת קלפים בסיסית, צריך לחבר ולחסר מספרים בין 1-20 מאוד מהר בראש, וצריך לזכור בעל פה את החוקים של הספירה.
  3. בלאק ג'ק הוא משחק קבוצתי, לא אישי. הלומדים/ות היו צריכים/ות למצוא עם מי לשחק, להתחלק בעצמם/ן לקבוצות, לאפשר כניסה ויציאה של שחקנים/ות תוך כדי תנועה, להבין מה מספר השחקנים/ות שהם/ן מרגישים/ות בנוח איתו ובאופן כללי לתרגל באופן מעשי מאוד עבודה עם דינמיקה קבוצתית.
  4. כל המסע היה לגמרי מונחה לומדים/ות. מעבר לזה שאשכרה הנחה אותו לומד, הוא הכין להם/ן הוראות מאוד מפורטות עם לינקים באינטרנט ללמוד מהם את המשחק ואת האסטרטגיה ומאותו רגע הם/ן עשו את כל השאר בעצמם/ן.

דבר אחרון מגניב: במעגל הפתיחה הראשון הלומד שהוביל את המסע הנחה דיון על "הימורים – בעד ונגד". הדיון לא היה מושלם, אבל הוא בהחלט גרם ללומדים/ות לחשוב על היתרונות והחסרונות שבפתיחת מועדון הימורים בעיירה הקרובה לביתם/ן.

כמו תמיד, אני ממליצה לכם/ן לנסות את זה בבית או בכיתה. זה פשוט, כיפי ולגמרי מרתק עבור לומדים/ות בגילאי 8-88 🙂 הנה כמה לינקים שימושיים להתחיל מהם:

2 תגובות

  • מירי

    נשמע מרתק ,
    סקרנית לדעת מה הפרמטרים לפיהם
    התלמיד / מורה
    בונה/בוחר
    את המצע למסע הסקרנות

    • admin

      הי מירי! בגדול, הנושא נבחר על ידי הלומד/ת לפי מה שמעניין/ת אותו/ה ואז הלומד/ת ואני מדברים/ות על זה יחד לאישור.