מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

מסע יזמות ויריד עסקים של ילדים/ות

אנחנו מתקרבים/ות בצעדי ענק לסיומה של השנה השנייה שלנו (לא ייאמן!), ואני רוצה לספר בפוסט הזה על חלק מאוד משמעותי בפילוסופיה החינוכית של אקטון, שבעצם עד היום לא סיפרתי עליו בכלל: מסע יזמות.

מסע יזמות הוא אחד המסעות הבודדים שחוזרים על עצמם בכל שנה. בניגוד למסעות האחרים שמשתנים משנה לשנה, מסע יזמות שבו הלומדים/ות מקימים/ות עסק משלהם/ן ומפעילים/ות אותו במסגרת יריד עסקים של ילדים/ות, קורה אחת לשנה. למעשה לורה וג'ף (המייסדים של אקטון) התחילו עם הרעיון של יריד עסקים של ילדים/ות עוד לפני הקמת אקטון, והקונספט הזה הוא אחת מאבני היסוד החשובות של אקטון. במקרה הספציפי שלנו הקורונה הכריחה אותנו לשנות תוכניות: מסע יזמות היה מתוכנן לתקופה החמישית (בדיוק כמו השנה), והקורונה שפרצה במהלך התקופה הרביעית אילצה אותנו להחליף את התכנון המקורי שלנו במסע אחר.

מכל ההקדמה הזו אתם/ן יכולים/ות להבין שמדובר בהתרגשות מאוד גדולה. בתמונה שצירפתי בתחילת הפוסט אפשר לראות את מבנה המסע: הלומדים/ות מפליגים/ות מאי לאי, ובכל אי לומדים/ות קונספטים רלוונטים להקמת עסק:

  • אי המוטיבציה מאפשר ללומדים/ות להתבונן על התחביבים שלהם/ן, תחומי העניין שלהם/ן, מה הם/ן אוהבים/ות לעשות ומאיפה מגיעה המוטיבציה הפנימית שלהם/ן.
  • באי השוק (Market Island) הלומדים/ות בונים/ות סקר שוק ונותנים/ות אותו ללקוחות פוטנציאלים כדי ללמוד מה הלקוחות חושבים/ות על המוצר שלהם/ן, מה יהיה מחיר ריאלי מבחינתם/ן וכו'.
  • באי הזהות הלומדים/ות מתכננים/ות לוגו, מעצבים/ות את הדוכן שלהם/ן ואת השלטים שיתלו בו.
  • אי הכלכלה מאפשר ללומדים/ות לחשב את ההוצאות הצפויות שלהם/ן ולהבין כמה הם/ן צריכים/ות למכור כדי להיות ריווחיים בסופו של דבר
  • באי התחרות הלומדים/ות משחקים משחק אונליין שבו הם מתחרים/ות בבעלי עסקים אחרים ולומדים/ות אלו אסטרטגיות מאפשרות להם/ן להיות רווחיים/ות יותר מהמתחרים/ות הפוטנציאליים/ות שלהם/ן.

הלומדים/ות מתקדמים/ות באיים השונים בקצב שלהם/ן, ומי שמסיימ/ת לשוט יכול/ה פשוט לעבוד על המוצר/עסק שלו/ה. איזה מוצרים הלומדים/ות מתכננים/ות, אתם/ן שואלים/ות? אז אני אענה 🙂 בגלל הקורונה אסור לפתוח שום עסק שקשור לאוכל (מה שאגב מחייב הרבה יותר יצירתיות מצד הלומדים/ות!). יש לנו דוכן למכירת נרות, דוכן למכירת סבונים, דוכן שמציג מופע קסמים, דוכן שאפשר לשבת ולהכין בו יצירות אומנות, דוכן למכירת תיקי בד מקושטים, דוכן שאפשר לצבוע בו ציפורניים ועוד ועוד. 25 דוכנים צפויים ביריד שלנו וכל אחד ומלואו.

היריד יתקיים בעוד שלושה שבועות ואני מבטיחה כאן חגיגית שיהיה פוסט מפורט עם תמונות ועדכונים על איך הלך לנו בפועל. בנתיים, תחזיקו לנו מלא אצבעות 🙂

5 תגובות