מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

יריד עסקים של ילדים

פעם בשנה, כל אקטון מארגן "יריד עסקים של ילדים" בקהילה המקומית שבה הוא פועל. לא מדובר על אירוע של ילדי בית הספר בלבד, אלא על אירוע שפתוח לכל מי שרוצה להירשם. כמה שבועות לפני האירוע נפתח אתר ייעודי, וכל ילד שרוצה להירשם צריך לענות על כמה שאלות פשוטות. ביום האירוע עצמו כל ילד/ה מקבל/ת שולחן מתחת לצל, והאירוע פתוח לציבור הרחב שיכול להגיע ולהנות מהדוכנים של הילדים והילדות.

בסופ"ש שעבר הילדים שנרשמו הוזמנו לארבע שעות לאקטון לפעילות שעסקה כולה ביזמות: כל ילד/ה הכינו את הלוגו של העסק שלהם/ן, חשבו על מיתוג, ניתוח את המחיר שכדאי להם לגבות אל מול העלויות של העסק וגם שיחקו הרבה ואכלו פיצה 🙂

אתמול היה יריד העסקים של ילדים של אקטון וורונה. לשמחתי גם שלושת הילדים הפרטיים שלי בחרו להשתתף (אחד הכין משחק ממש מושקע, אחד בחר לפתוח דוכן בליידבלייד והשלישי היה עוזר בתשלום של ילד אחר). באירוע לקחו חלק כ-30 ילדים וילדות, וראש העיר כיבד אותם/ן בנוכחותו ועבר דוכן דוכן לשמוע מה הילדים/ות הכינו.

בעיניי מדובר באירוע מקסים משתי סיבות:

  1. הילדים/ות מכינים/ות בעצמם/ן את המוצרים ומתנסים/ות בהקמת עסק קטן מקצה לקצה. היו הרבה דוכני מיצים למינהם (לימונדה/מיץ תפוזים וכו') והרבה דוכני מאפים למינהם (עוגיות/קאפקייק) אבל גם היו מוצרים יותר מקוריים כמו ילד שמכר את הציורים שלו (אקריליק על קנבס, מהמם!) ילדה שמכרה חולצות עבודות יד שלה, או ילדה שמכרה נרות שחומרים טבעיים בשלל ריחות מרגיעים.
  2. האירוע הוא באופי מאוד נעים וקהילתי. לא היו פרסומות לעסקים מקומיים, או ניסיון לייצר חוויה מאוד פומפוזית או מופרזת. הגיעו הרבה נשים ואנשים שגרים בעיר הקטנה הזו, ובילו אחר צהריים נעים ביחד. מאוד אהבתי את האווירה הנעימה שהיתה באירוע.

כמובן שעבור אקטון זה אירוע מצוין לפרסם את בית הספר ואת הפילוסופיה המיוחדת שלו, ואכן היה דוכן של אקטון שמשך לא מעט מתעניינים ומתעניינות.

הנה קצת תמונות להמחשה:

2 תגובות

  • אירית ויסמן

    מקסים. מה היה התהליך שנעשה לפני היריד? מה היה אורך התהליך? האם ההורים לקחו חלק? מה קורה עם מי שמסרב? תודה על כל המידע המרתק.

  • admin

    איזה כיף שאהבת! לפני היריד היה מפגש של חמש שעות בערך שבו הילדים תכננו לעומק את המוצרים שלהם. ההורים לא לקחו חלק בכלל. מי שמסרב לא משתתף 🙂