מקימים אקטון חדש,  תיעוד היום יום

חיבור לעולם האמיתי

יש לי רעיון ממש מגניב, ואני משתפת אותו איתכם/ן בו ממש בשלבים הראשונים של ההתהוות שלו, כי אני רוצה שיהיה לו קיום ותהיה לי מחויבות להמשיך לממש אותו.

אני מרגישה שיש המון עוצמה בחיבור של התלמידים/ות לעולם האמיתי. ביציאה שלהם/ן מהסטודיו הסטרילי, ומפגש כמה שיותר בלתי אמצעי שלהם/ן עם המציאות והקהילה והחיים שסובבים אותם/ן.

אני אתן שתי דוגמאות לדברים שכבר עשינו השבוע בסטודיו:

בשבוע שעבר לקחנו את התלמידים/ות לסיור במוזיאון האומנות הקרוב לבית הספר וכל אחד/ת מצא/ה עבודת אומנות שהוא/היא התחבר/ה אליה יותר, וכתב/ה לעצמו/ה כמה מילים עליה. השבוע המשימה שלהם/ן היתה ליצור עבודת אומנות משלהם/ן בהשראת העבודה שאהבו בשבוע שעבר. העבודות שלהם/ן יצאו מקסימות במיוחד, וגם התהליך של קבלת השראה ממשהו בעולם האמיתית (מוזיאון שנמצא במרחק הליכה מבית הספר) וחיבור לקהילה שסובבת אותנו לטובת כך, היה מרגש מאוד בעיניי.

פעילות שנייה שעשינו השבוע היא ביקור וירטואלי בחווה מקסימה שמצילה חיות ונמצאת מרחק של שעה וחצי נסיעה מאיתנו. אנחנו עוד נגיע לשם פיזית, אבל עד אז, השבוע שמענו על תרנגולות וגם זכינו לביקור מרחוק בחווה בהדרכת לורן המהממת במיוחד.

עכשיו, זה לא שאי אפשר לעשות שיעור אומנות בלי לבקר במוזיאון אומנות קודם. או זה לא שאי אפשר ללמוד על תרנגולות מסרטונים ביוטיוב או קריאה בספר. אבל יש משהו כל כך הרבה יותר חזק בחוויה של החיבור למציאות, של הצעידה ברגל למוזיאון, ההליכה בין מוצג למוצג או אפילו בצפייה בטלוויזיה בלורן מספרת בלייב על התרנגולים שלה. אני מרגישה שחווית הלמידה שנוצרת במפגש הבלתי אמצעי הזה עם המציאות היא חזקה הרבה יותר מכל חווית למידה סטרילית אחרת.

ומה מגניב? בגלל שאנחנו בית ספר פרטי, שנפלה בחיקי הזכות לנהל אותו, אני יכולה להכניס אירועים כאלו לשגרה שלנו באופן קבוע. לא תתפלאו לשמוע ששתי הפעילויות שסיפרתי עליהן בתחילת הפוסט הם חינם אין כסף. ויש עוד כל כך הרבה מקומות ואנשים ונשים שכל כך רוצים ורוצות שהתלמידים/ות שלנו יבואו אליהם/ן ויקחו חלק בחוויה המיוחדת שהם מביאים/ות לעולם.

תגובה אחת