מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

המסע לפיתוח הסקרנות

המסע האחרון בכל שנה בכיתת הדיסקברי שלנו (גילאי יסודי) הוא תמיד קבוע: המסע לפיתוח סקרנות. הרעיון הוא פשוט: הלומדים/ות שאמורים/ות לעלות לחטיבה בשנת הלימודים הבאה בוחרים/ות נושא אחד שמעניין אותם/ן, ומכינים עליו פרויקט שנמשך שבוע. הם/ן אחראים/ות על הפרויקט מקצה לקצה: החל משלב הרעיון, דרך בניית ההפעלות, כתיבת מעגלי הפתיחה והסיום, והכנת רשימה מדויקת של כל החומרים והכלים הנדרשים.

בכל שנה אני לחוצה מחדש מאיך הדבר הזה יקרום עור וגידים. אני על בשרי יודעת כמה מורכב זה להכין פרויקט מוצלח. כזה שיעניין וילהיב, וגם ילמד, וגם יהיה אסוף ומוכן בצורה טובה. ובכל שנה אני מופתעת מחדש מכמה הצעירים/ות האלו יכולים/ות לעשות עבודה מדהימה. כל כך הרבה יותר טובה מהציפיות שלי.

השנה יש לנו חמישה לומדים/ות שמסיימים/ות את כיתת היסודי ויעלו לחטיבה בשנה הבאה. חלקם/ן החליטו לעבוד בזוגות, וחלקם/ן לבד. המסע הראשון שבונים זוהר וקולין הוא מסע ארכיאולוגיה. הם הכינו שלושה דיונים מרתקים בנושא ארכיאולוגיה, ושלוש משימות מעלפות שכוללות ערכות של נשיונאל ג'אוגרפיק והרבה עבודה דרך הידיים. המסע השני יהיה מסע תיאטרון שמעבירה מיה, שדרמה זה לגמרי התשוקה שלה. היא תחלק את הלומדים/ות לקבוצות וכל קבוצה תרים מחזה קצר כולל למידת הטקסט בעל פה והכנת התלבושות והתפאורה. המסע השלישי יהיה מסע הישרדות שיעבירו אורן וזוהר. המסע הזה כולל לימוד מיומנויות חשובות כמו הדלקת אש, זיהוי צמחי מאכל, ובניית מחסה. המסע הרביעי יהיה מסע משחקי קופסא שיעבירו קולין וברנדון. הם מתכננים לחלק את הלומדים/ות לקבוצות, ולתת לכל קבוצה ללמוד ולשחק משחק קופסא חדש, שהקבוצה לא מכירה. המסע האחרון יהיה של ברנדון ואורן והוא עדיין בשלבי הכנה.

כמה נחת יש לי מלראות את תהליך ההכנה שלהם 🙂 הם ישבו ביחד במשך שעות, עשו סיעור מוחות, התייעצו, חקרו, חילקו תפקידים, דיברו, התווכחו, נתנו פידבק, שיפרו את התוצר הסופי. כל כך כיף לראות איזו דרך הם/ן עברו בשנתיים האחרונות וכמה הם/ן מוכנים/ות לשלב הבא שלהם/ן בחטיבה. וכמובן אי אפשר בלי לאמר מילה על כמה למידה יש כאן 🙂 הם/ן הולכים/ות אחרי הלב שלהם/ן, בוחרים/ות נושא שמעניין אותם/ן, חושבים/ות על דיונים מעניינים בנושא, מתכננים/ות פעילויות, וכמובן מובילים/ות אח"כ 27 לומדים/ות אחריהם/ן כמדריכים/ות לכל דבר ועניין.

אגב בעיניי, זו פעילות קלאסית שאפשר לעשות בבית עם הילדים/ות ובכל כיתה. זה פשוט, לא דורש הרבה הכנה, ומעצים מאוד את הילדים/ות בכל גיל. בקיצור, לכו על זה וספרו לי איך היה.

2 תגובות