מקימים אקטון חדש

הגיע הזמן להקים מקום משלנו :)

לפני ארבע שנים יצאתי למסע כדי להגשים חלום. רציתי להקים מסגרת חינוכית שתאפשר לאנשים/נשים צעירים לקחת את מושכות הלמידה לידיים שלהם/ן. מקום שיאפשר להם/ן להיות מי שהם/ן, למצוא את השליחות שלהם/ן ואיתה לשנות את העולם.

לפני ארבע שנים הקמתי עם שירה את AABC. אשכרה הקמנו בית ספר, כאן בארה"ב. התחלנו עם 13 לומדים/ות ו-10 משפחות אמיצות, וגדלנו מאז ל-66 לומדים/ות וכמעט 50 משפחות שהם היום השבט שלי.

במהלך ארבע השנים האחרונות זכיתי לראות כמה מופלאות הן הבריות הצעירות האלו, כאשר נותנים/ות להם/ן לפרוס כנפיים ולעוף. ראיתי איך מול עיניי המשתאות ילדון בן חמש לומד לקרוא לבד, ילדה בת תשע לומדת מתמטיקה לגמרי בעצמה, ילדה בת עשר פותחת עסק משגשג משלה, וצעיר בן 14 מתקבל לעבוד כמתמחה בעבודה סופר נחשקת ומגניבה.

על הדרך למדתי מהם/ן ואיתם/ן איך נכון לבנות סביבת למידה שתפתח כישורי למידה עצמאית, איך ליישם הלכה למעשה את עקרונות התקשורת המקרבת מגיל 5-14 באופן הכי יומיומי וטבעי שיש, ואיך להוביל דיונים סוקרטיים ולהפסיק לענות על שאלות.

עד היום אקטון שלנו שכן במבנה שכור. אני מאוהבת במרחב שיצרנו, אבל אני גם מבינה שאנחנו בשלים/ות לפרק הבא במסע: מקום משלנו.

בלב רועד מהתרגשות אני משתפת אתכם/ן שאנחנו יוצאות בקמפיין גיוס כספים שיאפשר לנו לברוא את המרחב הפיזי שעליו אני חולמת: דמיינו חללים פתוחים, אדמה ועצים. מקום שאפשר ללמוד בו איך לגדל ירקות, איך לטפל בחיות, איך להדפיס בתלת מימד, וכל מה שבניהם.

הלינק לתרומה נמצא ממש כאן: HTTPS://CAUSEMATCH.COM/ACTONBERGEN/59577 וכל סכום יעזור: מהכי קטן עד יותר גדול. מה שמתאים לכם/ן.

אין הרבה מקומות כמו אקטון שלנו בעולם הזה. תעזרו לנו קצת כדי שנוכל להתרחב ולהמשיך להגשים את החלום הזה ❤

בתמונה: שירה ואני בתמונה נדירה ממש של שתינו.

2 תגובות

  • Rebecca Or

    מיכל יקרה, עוקבת אחרייך כל הזמן ומתרגשת איתך ! בהצלחה ! מתי נקים גם פה בישראל אקטון? אני יודעת שכאן הפיקוח הוא לא שפוי ,קשה להקים אבל אפשרי. חייבת לציין -כאמא לילדים בחינוך ביתי- שיוזמות חינוכיות שוקקות חיים בשנתיים האחרונות ,צומחות כפטריות אחרי הגשם ויש הרבה שינויים שקורמים עור וגידים. בינתיים מתרגלת עם הבן שלי קאן אקדמי, שואבת ממך הרבה טיפים לקהילת החנ"ב וחולמת 🙂

    • admin

      הי רבקה! תודה גדולה על המילים שלך. אני מאוד שמחה לשמוע שיש הרבה שינויים, זה נהדר!