תיעוד היום יום

תקופת תכנות ורובוטיקה – שבוע אחרון וסיכום התקופה

תקופת תכנות ורובוטיקה הגיעה לסיומה, וכנהוג בסיומה של תקופה, הילדים הכינו תערוכה מסכמת וכל ההורים הגיעו לצפות ולהתרשם. אני כל כך אוהבת את הרעיון הזה של חלוקת לוח השנה בהתאם ללמידה של הילדים ובאופן האופטימלי עבורם ביותר: קודם כל העובדה שיש שבוע חופש פעם בשישה שבועות מייצרת מעין תקופות אינטנסיביות עם חופש אחריהן, וזה בעיניי מאוד מדויק לילדים. והעובדה שבכל פעם הילדים מתמקדים בנושא אחד ואז זוכים להציג אותו באירוע מסכם ומרגש היא חכמה מאוד לדעתי. כרגיל, את כל תכנון התערוכה הילדים עשו בעצמם לאורך השבוע האחרון. הם ניתחו את התערוכה הקודמת, הבינו מה היה מוצלח יותר (כמעט הכל) ומה פחות (העמידה בזמנים והמעבר בין התחנות), החליטו (שוב) על אחד הילדים שיהיה אחראי על הזמנים והפעם גם הכינו תוכנייה שחולקה למשתתפים בכניסה.

לתערוכה השניה הגעתי עם שלושה מתוך ארבעת הילדים שלי, כי יאיר בחו"ל, ובנוסף אליהם הגיעה לתערוכה גם מייסדת אקטון נוספת עם הבן שלה, וכך יצא שהתערוכה הפעם היתה לקהל גדול יותר מהרגיל (בדרך כלל מגיעים רק ההורים של הילדים). התערוכה התחילה עם תחרות אפייה: שלושה ילדים הכינו בבית עוגיות והתחרו בניהם על העוגיה היפה ביותר והטעימה ביותר. אחר כך הילדים הציגו את עבודות האומנות שלהם (פרויקט האומנות מהטבע) ואת הנהלים החדשים שנוספו לסטודיו בתקופה האחרונה (ארגז מיחזור ותרשים זרימה של מה עושים במקרה של חוסר הסכמה בין הילדים). לאחר מכן הילדים הציגו להורים את ההתקדמות שלהם בלימודי הליבה ואת הקוד שפיתחו ב-Code.org. השיא של החלק הזה היא מבוך מקסים שהילדים הכינו על הרצפה, עם הדגמה כיצד הרובוט שבנו עובר את המבוך בהצלחה רבה. החלק האחרון היה הקראה בקול של החיבור שכתבו (כדי לשכנע את הפילנטרופ הדמיוני לתרום כסף לפארק הלאומי שבחרו). אחרי שהחיבורים הוקראו הכרזנו על אחת הילדות כזוכה בתחרות החיבור המוצלח ביותר והיא קיבלה מתנה ספר מקסים שקאי קנה.

ועוד אנקדוטה אחת לסיום: השבוע אחת הילדות סיפרה לי שהיא כתבה להורים שלה "חיבור משכנע" כמו זה שעשינו בכיתה כדי שירשו לה לישון אצל חברה בסוף השבוע. היא כתבה פתיחה משכנעת, שלוש סיבות ואז סיכום. כל כך שמחתי לשמוע את זה, כי בעיניי זו התמצית של למידה משמעותית: לקחת את היכולות שלמדת בכיתה וליישם אותם בחיים האמיתיים. מרגש ומשמח מאוד.

אנחנו יוצאים לשבוע חופש, נתראה בעוד שבועיים!

סגור לתגובות על תקופת תכנות ורובוטיקה – שבוע אחרון וסיכום התקופה