תיעוד היום יום

תקופת יזמות – סיכום שבוע שלישי

התלבטתי אם להעלות השבוע פוסט סיכום שבוע כי כבר העליתי פוסט ארוך על פתיחת הבוקר לרגל יום השואה, אבל בכל זאת רציתי לספר על עוד פעילות מאוד מיוחדת שעשינו במסגרת מסע היזמות ולכן כבר החלטתי להעלות פוסט מסודר.

אומנות – הילדים הכינו השבוע חולצות טיידיי ונהנו מכל רגע. בגדול, זו פעילות סופר כיפית ויצירתית שאני לגמרי ממליצה לכל אחד/ת, אבל כן כדאי להגיד למי שעוד לא התנסה שהיא מ-א-ו-ד מלכלכת ולכן כדאי להיערך בהתאם. הנה התוצרים של הילדים מהשבוע האחרון:

סדנת כתיבה – השבוע קראנו מכתבים שכתבו סופרים מפורסמים למעריצים שלהם, וניסינו לחשוב יחד מה היה במכתבים הספציפיים האלו שגרם לסופרים לענות עליהם, ומה הילדים יכולים להכניס למכתבים שלהם כדי לקבל מכתב תגובה. אחרי שסיימנו את הדיון, כל ילד כתב טיוטה ראשונה של המכתב לגיבור שבחר.

מסע יזמות – השבוע במסגרת המסע עשינו לילדים פעילות מאוד מיוחדת של מפעל סנדוויצ'ים. הרעיון היה לתת להם לחוות בעצמם מהו "פס ייצור", ולנסות לנתח מה היתרונות והחסרונות של עבודה בשיטה כזו. התחלנו עם דיון תיאורטי שבו סיפרנו לילדים שהם בעלים של מפעל להכנת כריכים, והם קיבלו הזמנה של 100 כריכים מלקוח גדול וחשוב. שאלנו אותם איך עדיף להכין את הכריכים: האם כדאי שכל עובד יכין מספר מסוים של כריכים מקצה לקצה, או שעדיף שכל אחד מהם יקבל תפקיד בהכנת הכריך, ויחד הם ייצרו קו חלוקה להכנת הכריכים. הדעה החד משמעית של הילדים היתה שקו החלוקה יהיה פתרון יעיל יותר. בשלב הזה אמרנו להם שהם הולכים עכשיו להיכנס לסיפור ולהיות בעצמם מכיני הכריכים: הכנו מראש תפריט של כריכים מבוססים על מספר יחסית גדול של חומרים, וכל אחד מהילדים וגם אני וקאי הזמין ארבעה כריכים שונים מהתפריט. אז חילקנו אותם לשתי קבוצות וכל קבוצה היתה צריכה להכין 12 כריכים בחצי שעה. בנוסף, אחת הילדות היתה השופטת והיתה אחראית על בקרת האיכות במטרה לוודא שכל כריך מכיל את המרכיבים שהוא אמור להכיל, ובנוסף הכריך נראה טוב ומוכן להגשה. שתי הקבוצות קיבלו חמש דקות לתכנן אסטרטגיה ואף אחת מהן לא בחרה שיטה של "פס ייצור": הם חילקו בניהם את הכריכים וכל ילד הכין כמה כריכים מקצה לקצה. אחרי חצי שעה קבוצה אחת סיימה את הכנת כל הכריכים בצורה טובה, והקבוצה השנייה קצת התבלבלה ובסופו של דבר לא עמדה במשימה. בשלב הזה עשינו הפסקה ואכלנו יחד ארוחת צהריים (של כריכים) וגם ניתחנו את האסטרטגיה שכל קבוצה בחרה בה ומה היה אפשר לשפר כדי להגיע לתוצאות טובות יותר. בחלק השני של הפעילות נתנו לילדים משימה זהה: להכין 12 כריכים בחצי שעה, רק שהפעם הם היו כולם בקבוצה אחת והיו צריכים לעבוד ב"פס ייצור". נתנו להם חמש דקות לתכנן ואת הם יצאו לדרך. החלק הזה של המשימה היה שונה לחלוטין: בניגוד לחלק הראשון שבו לכולם היתה מוטיבציה גבוהה שהכריכים שלהם יהיו טובים ככל האפשר, כאן הורגש מהר מאוד שהם חלק מפס ייצור. הם עבדו לאיטם, לא היה אכפת להם כל כך מהתוצר הסופי, אלו שסיימו לא טרחו לעזור לאלו שהיתה להם יותר עבודה ובאופן כללי היה ניכר שהם פחות מעורבים רגשית במשימה. בסוף החלק הזה עשינו דיון נוסף ושאלנו אותם שוב מה עדיף לדעתם, עבודה בפס ייצור או באופן אינדיוידואלי וכולם שינו את דעתם ואמרו שפס ייצור הוא האפשרות המועדפת פחות. סך הכל היתה פעילות מאוד מוצלחת, ובעיניי אפשר לאמץ אותה בלי קשר למסע יזמות, כי היא די עומדת בפני עצמה.

בשבוע הבא אני אהיה בסטודיו שלושה ימים לבד 🙂 שיהיה לי בהצלחה כמו שאומרים!

סגור לתגובות על תקופת יזמות – סיכום שבוע שלישי