תיעוד היום יום

תקופת יזמות – סיכום שבוע רביעי וחמישי

אומנות – באומנות הילדים עשו בשבוע שעבר עוד סיבוב של טיידיי והשבוע עשו שיעור שלם של אוריגמי. מה שאני כל כך אוהבת באקטון זה כמה העבודות בסוף השיעור יוצאות שונה זו מזו. הרעיון הוא לתת לילדים חומרים, ומסגרת כללית של עבודה (טיידיי/ אוריגמי/ צבעי מים על קנבס/ חימר וכו') ומשם כל ילד לוקח את העבודה למקום שלו והתוצר בהתאם, משקף את האישיות הייחודית שלו.

אזרחות – בשבוע שעבר קראנו באזרחות את הפרק על שייקספיר ובין השאר הילדים קראו בו גרסא מקוצרת של "מקבת". הילדים מאוד אהבו את הסיפור, ושמחו להעלות הצגה מקוצרת שלו. בתמונה תוכלו לראות את הסצינה המפורסמת שבה המלך נרצח בשנתו. השבוע קראנו את הפרק על תחילתה של קנדה, ובשבוע הבא אנחנו עומדים לקרוא את הפרק האחרון ובכל לחתום את סיפור ימי הביניים.

מסע יזמות – מסע יזמות התקדם המון בשבועיים האחרונים. הילדים עבדו על גיבוש המוצר שלהם, מיתוג המוצר, ובילו חלק ניכר מזמנם בחישובי תקציב במטרה להבין האם המוצר שלהם רווחי. המשימה הספציפית בחלק הזה, היתה לפרק את המוצר שהם תכננו לפריטים ממנו הוא מורכב, להעריך את העלות של כל פריט ואז לחשב מה אמורה להיות העלות של יחידה אחת של המוצר. לדוגמא אחד הילדים מתכוון למכור ביריד שייקים. הוא היה צריך להעריך כמה פירות וכמה חלב הוא יכניס לתוך כוס שייק אחת, ואז לתמחר כל פריט על מנת להבין מה העלות של כוס שייק כזו עבורו. זה אולי נראה טריוויאלי עבורנו, אבל להם זו היתה משימה מאוד מורכבת. להבין למשל שבכוס שייק אחת נכנס תות אחד, ואז להבין שתותים נמכרים בפאונד, ולהסיק ממחיר של פאונד תותים מה העלות של תות אחד. לכל אחד מהילדים יש לפחות שני מוצרים שהוא מתכנן למכור, ולכן אפשר להבין שהחלק הפיננסי היה ארוך למדי ודרש מהם לא מעט ריכוז וחשיבה.

סדנת כתיבה – בסדנת כתיבה בשבוע שעבר עסקנו ב"מחסום הכתיבה". ראינו ביחד את הסרט מעורר ההשראה הזה, שאני ממליצה עליו בחום לכל פעם שאתם נתקעים באיזה מכשול קשה במיוחד. הילדים התרשמו עמוקות מהסרטון הזה, ואחר כך דיברנו על איך בעצם אפשר ליישם את המסר של הסרטון גם בחיי היומיום שלנו כשאנחנו נתקלים באתגרים קטנים יותר. לקחנו לדוגמא את האתגר של "מחסום הכתיבה" וניסינו לחשוב יחד איך אפשר להתגבר עליו. השבוע דיברנו על חשיבות הפידבק וראינו את הסרטון המצוין הזה. אחרי שראינו יחד את העבודה הנפלאה שעשו הילדים בעזרת פידבק קונקרטי ובונה, חשבנו יחד על מאפייינים של פידבק מוצלח והמשימה של הילדים השבוע היתה לתת פידבקים זה לזה על הגרסא האחרונה של המכתב לגיבור שלהם.

בשבוע הבא תערוכה של סיום תקופה 🙂

סגור לתגובות על תקופת יזמות – סיכום שבוע רביעי וחמישי