תיעוד היום יום

תקופת יזמות – סיכום שבועיים ראשונים

היתה לנו חופשה של שבוע בין תקופה לתקופה, ואני טסתי לישראל שבועיים ולכן נעדרתי מהבלוג כמעט שלושה שבועות 🙂 אבל הנה חזרתי, ויש לי המון מה לספר!

מסע יזמות – תקופת יזמות היא אחת משתי התקופות שחוזרות על עצמן בכל שנה (התקופה השנייה היא התקופה הראשונה של בניית השבט). הסיבה היא כמובן החשיבות של נושא היזמות בעולם החדש, וההזדמנות הנפלאה שהילדים מקבלים בכל שנה מחדש לבנות עסק משלהם. בסיום תקופת יזמות נערך "יריד העסקים של הילדים" המסורתי, שעליו אני ארחיב בפוסט נפרד. בנתיים אספר שבמסגרת מסע יזמות כל אחד מהילדים והילדות בוחר מוצר שאותו הוא רוצה למכור, ובמהלך המסע הוא מפתח את המוצר. בשבוע הראשון הילדים בחרו את המוצר שהם רוצים למכור, והשבוע הם הכינו סקר לטובת ניתוח השוק כדי לטייב את המוצר שלהם. כל ילד בנה סקר שאותו הם צריכים להעביר ל-X אנשים, והוא מכיל שאלות שיסייעו לו להבין טוב יותר האם המוצר שחשב עליו מוצלח או לא.

סדנת כתיבה – סדנת הכתיבה בתקופה הנוכחית היא "מכתב לגיבור". הילדים בוחרים גיבור שהם אוהבים, וכותבים לו מכתב. בשבוע הראשון הילדים היו צריכים לעשות סיעור מוחות לגבי גיבורים אפשריים, לכתוב גיבור, ולהסביר למה הם בחרו דווקא את הגיבור הזה. השבוע השתמשנו במתודולוגיה SOLE כדי ללמוד ביחד כיצד בנוי מכתב ועל איזה דברים חשוב להקפיד כשכותבים מכתב. כל ילד ענה על השאלות האלו בעצמו על בסיס מחקר שעשה באינטרנט, ואז הצגנו את התוצרים לכולם והכנו תוצר משותף שעונה על שתי השאלות.

אזרחות – במעגל אזרחות השבוע קראנו את הפרק על תקופת הרנסנס. אחרי שסיימנו לקרוא, נתתי לכל אחד מהילדים אמן מפורסם מתקופת הרנסנס והם היו צריכים להפוך לאותו אמן, ולספר על עצמם לקבוצה. בנוסף, כל אחד מהם הדפיס (בצבע כמובן) יצירת אומנות אחת בולטת של אותו אמן כדי לספר עליה לשאר הילדים.

סיום סטודיו יסודי ועלייה לחטיבה באקטון – כדי לסיים בית ספר יסודי ולעלות לחטיבה, הילדים נדרשים להשלים את חמשת האיים הראשונים מבחינה לימודית, וכן להשלים את כל התגים של How to be (הנה פוסט מפורט למי ששכח על מה אני מדברת :)). כרגע יש לנו כבר שתי בנות שקרובות מאוד להשלמת חמשת האיים הלימודיים, והן מתחילות לעבוד יותר ברצינות על התגים של How to be. שני התגים האחרונים של How to be הם "Socratic Discussion Learner Foundation" ו-"Leader Foundation". כדי להשלים את שני התגים נדרשת לא מעט עבודה, ועד סוף השנה יש לנו עוד פחות מ-10 שבועות. חשוב להדגיש שבאקטון אין משמעות לעלייה בתחילת השנה מסטודיו יסודי לסטודיו חטיבה. כל ילד עולה כשהוא מסיים את כל הנדרש ממנו במסגרת סטודיו יסודי ולא יום אחד קודם 🙂

חגיגות סיום אי – השבוע אחד הילדים הצעירים בסטודיו השלים את כל הדרישות הלימודיות של האי הראשון, ועלה בטקס מלא רושם לאי השני. מדובר בילדון שעשה קפיצת מדרגה עצומה ביכולות הלימודיות שלו, והשלמת כל התגים של האי הראשון היו עבורו מאוד לא מובנים מאליהם. אין לי מילים לתאר את רמת ההתרגשות של הילדון מהטקס, ואת השמחה והגאווה שלו בהישגים שלו. כשהוא נשאל מה הדבר העיקרי שהוא למד במהלך האי הראשון, הוא אמר שהוא למד "לא לוותר גם אם שום דבר לא מצליח, כי בסוף אתה תצליח". תענוג וגאווה גדולה.

בקרוב אעלה פוסט נפרד על קלפי תקשורת מקרבת שהתחלתי לעבוד איתם עם הילדים 🙂 יש למה לחכות!

סגור לתגובות על תקופת יזמות – סיכום שבועיים ראשונים