תיעוד היום יום

תכנות ורובוטיקה – שבוע שלישי

העובדה שהתקופה הזו מאוד ארוכה, מאפשרת לכולנו מרווח נשימה כזה ואפשרות להעמיק בתהליכים חשובים שעד עכשיו פחות מצאנו להם זמן. אז מה היה לנו השבוע?

אומנות – הפרויקט של אומנות מהטבע הוא בנתיים הצלחה מסחררת. אחרי שבשבוע שעבר אספנו המון חומרים מהטבע, השבוע הילדים התחילו להכין את העבודות שלהם. נתנו להם קאפות, קופסאות קרטון, חימר, צבעים והרבה חופש פעולה וכל אחד מהם לוקח את העבודה שלו לכיוון אחר. הנה קצת תמונות של העבודות בהתהוות:

סגירת יום – קאי ואני החלטנו להפוך את המעגל של סגירת היום לקצת יותר מובנה. ביום שני המעגל מוקדש לחלוקת EB ושיחה על ההתקדמות של הילדים בשבוע האחרון מבחינה לימודית, ביום שלישי המעגל מוקדש לשיחה בנושא המצב החברתי בסטודיו, ביום חמישי המעגל מוקדש לCharacter Call Outs וביום שישי המעגל מוקדש לסיכום השבוע. במעגל של יום שלישי עשיתי עם הילדים את הניסוי במוצג בסרטון הזה, והם כל כך התלהבו מהתוצאה! ממליצה בחום לכל מורה, או אפילו לנסות עם הילדים בבית. זה עובד וזה סופר מגניב.

סדנת כתיבה – הסדנא הפעם מאוד מאתגרת עבור הילדים. אני מזכירה שהנושא הפעם הוא כתיבה של "חיבור משכנע" והילדים צריכים לשכנע פילנטרופ לתת 10 מיליון דולר לפארק שהם בחרו. בשני המפגשים האחרונים דיברנו על המבנה של החיבור: פתיחה, שלוש סיבות וסיכום. דיברנו על כמה הפתיחה חשובה, ועל כך שהיא צריכה להכיל את הטענה העיקרית של החיבור מנוסחת באופן משכנע ככל האפשר כדי "ללכוד" את המאזין. אחרי שראינו שהילדים ממש תקועים, ומתקשים מאוד להתקדם עם החיבורים שלהם, קאי העביר מפגש שלם בבניית הטיעון המרכזי ושלושת הסיבות לכל אחד מהילדים. בתחילת המפגש קאי ערך עם הילדים סיעור מוחות על כל מיני בעיות שיכולות לאפיין פארקים לאומיים, ואז עבר ילד ילד וכל אחד בחר את הבעיה שהוא מעוניין לפתור וביחד שאר הילדים העלו סיבות טובות לפתרון דווקא של הבעיה הזו. אחת הילדות למשל בחרה בבעיית הנגישות של הפארק, ואז הילדים העלו יחד סיבות מדוע חשוב לאפשר גם לאנשים בעלי מוגבלויות לטייל בפארק.

ספורט – בתקופה הזו החלטנו בכוונה לשים במערכת השעות את שעת הספורט צמודה לארוחת צהריים ולזמן החופשי, כדי שבימים יפים נוכל ללכת לפארק ולבלות בו זמן משמעותי. השבוע ביום שלישי היה מזג אויר מוצלח (קר ובהיר) ולכן הלכנו לפארק לטיול ארוך של כמעט שעתיים. כשהגענו עשינו חימום קצר, ואז הילדים רצו סביב האגם הגדול ואני מדדתי להם את זמן הריצה. את שאר הזמן הילדים בילו באיסוף אבנים וענפים בניסיון לראות מי מהם יכול לשבור את הקרח שעל האגם (רמז: שום קרח לא נשבר :)). היה תענוג, כרגיל.

סגור לתגובות על תכנות ורובוטיקה – שבוע שלישי