תיעוד היום יום

תכנות ורובוטיקה בגילאים צעירים – כמה המלצות

זה יהיה פוסט קצר וממוקד, שמבוסס על כמה הצלחות שהיו לנו במסע האחרון: תכנות ורובוטיקה.

אני אתחיל בלאמר שאני חושבת שתכנות ורובוטיקה הם לגמרי תכנים שלומדים/ות במאה ה-21 צריכים/ות להיתקל בהם בגילאים צעירים, אם להיות קונקרטית בגילאי 8-12. יש המון תכנים רלוונטים ברשת, אני כאן כדי להמליץ על מה שעבד לנו:

  1. קורס התכנות של Code.org – הלומדים/ות שלנו עשו את שני הקורסים הבסיסיים: Pre-Reader Express – גילאי 7, Express – גילאי 8-12. הרמה של הקורס השני כבר ממש גבוהה והלומדים/ות שלנו יצרו בסוף דברים מהממים. מדובר כאן על השקעה של לפחות ארבע שעות בשבוע במשך שישה שבועות וזה לא מעט בכלל. חינם!
  2. תכנות משחקים על בסיס Scratch: יש אינסוף הדרכות ברשת וזה ממש פשוט להתחיל. הלומדים/ות שלנו התחילו משני המשחקים האלו (Jumping Game, Catching Game) ומשם אפשר להמשיך למצוא הדרכות ביוטיוב למשחקים מורכבים יותר. חינם!
  3. כרטיס MakeyMakey – כרטיס חומרה ממש פשוט שמתחבר למחשב ומאפשר לתכנת בעזרתו פרויקטים ממש חמודים כמו פסנתר מכל מיני חומרים מוליכים. יש באתר המון רעיונות לאתגרים וחומרי למידה מצוינים. לא יקר.
  4. רובוט Mbot – רובוט פשוט לבנייה, מאפשר להתחבר למחשב ולתכנת אותו לזוז, לדבר, להאיר ועוד. הלומדים/ות שלנו עפו עליו ואחרי שישה שבועות הצליחו לבנות לו מבוכים מאוד מורכבים לעבור. לא יקר, במיוחד לעומת המתחרים/ות.

היה מרתק לראות את הלומדים/ות צוללים/ות לעולם התוכנה והחומרה והיה עוד יותר כיף לראות שלחלק מהם/ן היה קליק ממש מוצלח ואני חושבת שהם/ן ימשיכו לעבוד על זה גם אחרי שאנחנו נעבור לנושא הבא.

סגור לתגובות על תכנות ורובוטיקה בגילאים צעירים – כמה המלצות