מקימים אקטון חדש,  תיעוד היום יום,  תפיסת העולם החינוכית שלי

שבוע ראשון של אקטון באונליין מאחורינו

וואוו. איזה שבוע זה היה. מטורף. כמה למדתי וכמה אני עוד מנסה לעכל. סגרנו שבוע ראשון של אקטון באונליין, ואני מנסה לחשוב עם עצמי איך לסכם את החוויה הזו.

אני אתחיל בלהגיד שאני עדיין לא 100% באונליין בתפיסה שלי, מהבחינה הזו שאני כן מחכה שנחזור לתפקד בסטודיו הרגיל שלנו. ואני מציינת את זה בכוונה כדי שתבינו שלמרות שאני עושה מהלימון הזה לימונדה פסיכית, הוא עדיין לימון עבורי. כששאלתי את התלמידים/ות בשיחת סיכום שבוע איזה אקטון הם מעדיפים, אונליין או רגיל, הרבה מהם/ן ענו שהם מעדיפים/ות את אקטון אונליין 🙂 ובהתחלה כששמעתי את זה קצת נעלבתי, אני לא אגיד שלא. אבל ככל שאני חושבת על זה יותר, אני מבינה שאולי אני זו שצריכה לעשות כאן שיפט ולהבין שבעצם הלימון הזה הוא בכלל לא לימון אלא תפוז או תות.

הלוח זמנים שלנו נראה דומה מאוד כל יום: התחלנו את היום במעגל בוקר של כולם/ן יחד, ואחר כך התלמידים/ות עברו לכמעט שעתיים של לימודי ליבה שאותה הם עשו יחד עם ראשי הצוותים שלהם/ן. אחר כך היה לנו זמן קריאה או אומנות, הפסקת צהריים, זמן מסע או סדנת כתיבה, ספורט או זמן משחק, ניקיון הבית ושיחת סיכום.

אז מה עבד טוב ומה פחות?

  • פתיחת בוקר עבדה מצוין והביאה את כולם/ן יחד כדי להתחיל את היום. ביומיים הראשונים עשינו פתיחת בוקר מאוד פשוטה שכוללת רק שיחה על הרגשות שלהם כתוצאה מהבידוד, אבל אחר כך כבר עברנו לעשות פתיחת בוקר שכוללת סרטון וידאו ודיון סוקרטי ממש כמו בסטודיו.
  • לימודי ליבה עבדו מצוין, ובאופן קונקרטי אני רוצה להדגיש שני דברים: הראשון, התלמידים/ות עבדו פשוט נפלא והתקדמו השבוע המון. השני, העובדה שהם/ן עבדו עם הצוותים שלהם/ן היתה מצוינת ונתנה להם/ן את התמיכה שהם/ן היו צריכים/ות כדי לא להרגיש לבד.
  • זמן קריאה עם ספרים אונליין או פודקאסטים היה נהדר והפך להיות אחת הפעילויות האהובות על התלמידים/ות השבוע.
  • אומנות – עשינו רק פעם אחת ועבד טוב מאוד. נתתי להם/ן לבחור אחת מתוך שתי אפשרויות (שפירטתי בפוסט על אומנות מלפני יומיים) וכל אחד/ת מהם/ן בחר/ה מה שהתאים לו/ה.
  • ספורט – ביום שלישי נתנו להם/ן כמה אפשרויות לבחור מהן וזה לא עבד כל כך טוב, הם/ן ביקשו לעשות כולם/ן יחד את אותו וידאו. ביום חמישי כבר עשינו כולם/ן יחד את אותו וידאו והם/ן עפו על זה ממש.
  • זמן מסע – בתקופה הזו המסע שאנחנו עושים/ות הוא מסע פיזיקה (חוקי ניוטון). כל שבוע התלמידים/ות בונים/ות בצוותים צעצוע אחר שמדגים עקרון פיזיקלי אחר. אני מאוד פחדתי מאיך המסע הזה יעבוד בבית אבל הופתענו מאוד מכמה יפה הם עשו את האתגרים שנתנו להם/ן גם בבית. ביום שני הם/ן היו צריכים לבנות צעצוע שמרים משהו והיום הם בנו מסלול לגולות. הלוואי שהייתי יכולה להראות לכם/ן כמה יפים היו התוצרים שלהם/ן אבל לצערי רק ראיתי אותם באונליין 🙂 תצטרכו להאמין לי. והעובדה שהם/ן היו בבית דווקא נתנה להם/ן אפשרות להשתמש בהמון סוגים שונים של חומרים שבכלל אין לנו בסטודיו וזה היה נהדר.
  • סדנת כתיבה – באופן לא מפתיע סדנת הכתיבה היתה נהדרת. המשימה שלהם/ן בתקופה הזו היא לכתוב ואז להקליט פודקאסט והם/ן התקדמו המון השבוע ונהנו מכל רגע.
  • ניקיון בית – היה סופר מוצלח. גם התלמידים/ות וגם ההורים שלהם/ן היו מאוד מרוצים/ות 🙂
  • זמן משחק – דווקא זה לא היה מוצלח כל כך. חילקתי אותם/ן לקבוצות קטנות והם/ן היו אמורים לשחק יחד "21 שאלות" ו"איש תלוי", אבל זה לא זרם משום מה. אני ללא ספק צריכה לחשוב על רעיון אחר.
  • טיולים בזום – זה היה להיט על חלל! אני מתכוונת להקדיש לתוכנה המהממת הזו טיפ נפרד, אבל היינו השבוע בשני טיולים הראשון בעקבות פרפרים והשני על המוח האנושי. כשביקשתי מהתלמידים/ות פידבק שתיים מהן אמרו שהן צללו לטיול כל כך שכל העולם סביבן נעלם וזה היה ממש מגניב לשמוע.

במסגרת הלחץ שלי ליצור את בית הספר באונליין הזה בצורה כמה שיותר טובה, מצאתי באינטרנט כמה כלים שנראים ממש מוצלחים אבל מרוב שהיה עמוס בדברים בסוף בכלל לא השתמשתי בהם. תכלס, הלו"ז היה מאוד מאוד דומה ללו"ז שהיינו עושים אם היינו נשארים בסטודיו הרגיל שלנו. אני לוקחת את הסופ"ש הקרוב כדי לתת לעצמי זמן לנוח מהשבוע הזה, ואז לחשוב אם אני רוצה לשנות משהו משמעותי בלו"ז הזה, ואם כן אז מה. אם יש לכם/ן רעיונות/הצעות אני אשמח ממש לשמוע 🙂

תגובה אחת

  • עומר

    ממש ממש מגניב! נראה שכמעט הכל עבד טוב.
    אולי תנסו דווקא משחקי רשת? 🙂