תיעוד היום יום

רובוטיקה ותכנות – שבוע שישי

עדכון מסע – השבוע הילדים בסטודיו התחילו לעבוד עם הרובוטים של לגו!!!! המון התרגשות 🙂 בתחילת השבוע הילדים בנו את הרובוט, מה שלקח לא מעט זמן, והיום הם התחילו לעבוד על התכנות שלו בעזרת הפעילויות בלינק הזה.

מעגל פתיחת מסע – את המעגל היום הקדשנו לדיון המעניין בנושא רובוטים שמחליפים את בני האדם במגוון רחב וגדל של עבודות. שאלתי את הילדים אם לדעתם העובדה שרובוטים מחליפים בני אדם בעבודה היא דבר טוב או רע. בהתחלה כולם אמרו שטוב כמובן. אז שאלתי אותם מה דעתם על שומר בחניון שפתאום נשאר בגיל 40 בלי עבודה כי מחשב החליף אותו, או נהגי מוניות שיישארו בלי עבודה כשמכוניות חשמליות יחליפו אותם. כאן כולם שינו את דעתם ואמרו שהם חושבים שזה לא טוב בעצם שרובוטים יעשו עבודות של בני אדם במקומם 🙂 קראנו ביחד את המאמר הזה שמביא לא מעט טיעונים מעניינים לחשוב עליהם בנושא.

ספורט – ביום שלישי האחרון היה מזג אויר מקסים בחוץ (16 מעלות! פלוס!) ולכן החלטתי לחבר יחד את ספורט, ארוחת צהריים, זמן חופשי, אזרחות ומדיטציה ולצאת עם הילדים לפארק וורונה לחצי יום שלם. בבוקר הם עבדו על Core Skills ואחר כך מייד על סדנת הכתיבה שלהם, ואז ב-12:00 יצאנו לפארק עד שלוש. כמו שבטח כבר הבנתם מהבלוג הזה, בעיניי יציאה החוצה מהכיתה והקדשת זמן למשחק בחוץ היא פעילות חשובה לא פחות לילדים מאשר לימוד מתמטיקה מול המחשב. שלוש השעות האלו בפארק היו נפלאות עבור כולנו. לשמחתי הרבה הצלחנו אפילו להעביר שיעור אזרחות מוצלח למדי בחוץ, ורק המדיטציה לא עבדה לנו כי הדשא היה רטוב לגמרי והילדים לא מצאו מקום לשכב שהם יכלו ממש להירגע בו.

פתיחת בוקר – השבוע עשיתי עם הילדים את הפעילות "מה זה מה זה" המהממת שהמציא אלעד שגב המוכשר ומוסברת בסרטון הזה. זו היתה הפעם הראשונה שהעברתי את הפעילות ובחרתי במין חפץ משולש עם שני חלקים שמשמש במקור להכנת סושי קוראיני. אחד הילדים התנדב למשש את החפץ ולתאר אותו, ילד אחר צייר אותו לפי התיאור ואז הוצאנו את החפץ וכולם ניסו לנחש למה הוא משמש. בסוף ביקשתי מהילדים לבחור נושא שמעניין אותם לחקור עליו בהקשר של השימושים שעלו ולהציג לכולם בפעם הבאה. סך הכל היה מוצלח בעיניי, ובכל מקרה ממליצה על הפעילות הזו בחום.

סגור לתגובות על רובוטיקה ותכנות – שבוע שישי