תיעוד היום יום

רובוטיקה ותכנות – שבוע חמישי

אתגר תכנות ורובוטיקה – השבוע היה השבוע האחרון של קורס התכנות. החל משבוע הבא ועד סוף התקופה, הילדים ילמדו רובוטיקה באמצעות רובוטים של לגו. במעגל הפתיחה של הפרויקט השבוע העברתי לילדים פעילות ממש נחמדה על Placeholders ו-Variables (הרעיון במקור מהקורס של Code.org עם שינויים קטנים שלי). ביקשתי מכל ילד לצייר רובוט. אחרי חמש דקות, כל ילד קיבל שלושה פתקים והיה צריך לכתוב על פתק אחד את שם הרובוט, על פתק שני את הגובה שלו ועל פתק שלישי את המטרה שלו. הכנסתי את הפתקים למעטפה על פי הנושאים, וכתבתי על הלוח את המשפט הבא: אני רובוט! קוראים לי ______ [שם הרובוט], אני בגובה ________ [גובה הרובוט] והמטרה שלי בעולם היא __________[מטרת הרובוט]. הוצאתי פתקים מהמעטפות וכל פעם הרכבנו רובוט שלם וניסינו לראות אם קלענו לאחד הרובוטים שלהם. הילדים ממש נהנו מהפעילות, וגם הבינו בצורה מאוד פשוטה את המושגים של placeholders ו-Variables.

אומנות – באומנות השבוע הילדים התחילו ליצור סרט מצויר. הם הכינו דף צר וארוך, חילקו אותו לריבועים קטנים והתחילו לצייר ציורים על כל ריבוע. מבטיחה תמונות בהמשך!

זמן חופשי – השבוע הגיע לאיזור שלנו גל קור מאתגר במיוחד. ביום חמישי הטמפרטורה בחוץ היתה מינוס 15 מעלות, ובכל זאת הילדים רצו לצאת החוצה 🙂 אני כמובן הסכמתי בשמחה וככה צולמה התמונה שמצורפת בתחילת הבלוג. לכולם היו בגדים חמים ומתאימים לשלג, ולכן לאף אחד לא היה קר. ואני שוב קיבלתי הוכחה לכמה אמיתי המשפט: "There is no such thing as bad weather" (וממליצה בחום על הספר!)

סדנת כתיבה – אני שמחה לעדכן שכל הילדים בסטודיו עברו את משבר הכתיבה, וכולם בעיצומו של כתיבת החיבור שלהם במטרה לשכנע את הפילנטרופ הדמיוני כריס לתרום 10 מיליון דולר לפארק הלאומי שהם בחרו. השבוע אלו מהם שסיימו התחילו לתת משוב זה לזה ובכך לשפר את התוצר הסופי שלהם.

סגור לתגובות על רובוטיקה ותכנות – שבוע חמישי