טיפים לימי בידוד,  תפיסת העולם החינוכית שלי

פלטפורמות אונליין! יוהו!

(הוספתי קטגוריה חדשה של "טיפים לימי בידוד" כדי שיהיה קל להגיע לפוסטים האלו, מוזמנים/ות להשתמש בה)

יואו, כמה הרבה אני יכולה לכתוב על פלטפורמות אונליין. אני רוצה להתחיל מלהסביר את מה שנראה ברור מאליו, ובכל זאת: פלטפורמות אונליין הן מצע נפלא ללמידה שהילדים/ות מובילים/ות אותה. למה? כי הם/ן מאפשרות לכל ילד/ה לבחור באיזו פלטפורמה הוא רוצה להשתמש, ואז להתקדם בה בקצב שלו/ה. לא בקצב של 35 ילדים/ות אחרים/ות, בקצב האישי והמיוחד לו/ה. וזה נפלא! מהניסיון שלי בשנתיים האחרונות באקטון, הפלטפורמות הקיימות כיום באנגלית מציעות חווית למידה נפלאה, שמחה, כיפית עם תחושת הצלחה וסיפוק. בנוסף, העובדה שהילד/ה מתקדמ/ת בקצב שלו/ה מאפשרת לילדים/ות להפנים את החומר ולהבין אותו באמת לעומק וזה מאוד חשוב במיוחד בלימודי הליבה בגילאים הצעירים.

אני רוצה להתייחס לסוגיית השפה: רוב הפלטפורמות שאני עובדת איתן הן מין הסתם באנגלית. ולכן ברשימה הזו אני אציין ליד כל פלטפורמה מה השפה שלה. הכנסתי כאן גם כמה פלטפורמות שאני מכירה באופן אישי בעברית וממליצה עליהן.

ההצעה שלי היא שתעברו על הרשימה, תבחרו 3 או 4 פלטפורמות (לא יותר בשלב ראשון), תירשמו אליהן ותתנו לילדים/ות להתחיל לרוץ איתן. בלו"ז היומי שלכם/ן צריך להיות זמן שמוקדש ללמידה שמבוססת על הפלטפורמות האלו ובימים הראשונים הייתי פשוט נותנת להם/ן לשחק עם הפלטפורמות שבחרתם/ן באופן הכי חופשי וכיפי שיש. כדאי לראות למה הם/ן מתחברים/ות יותר ולמה פחות ותמיד אפשר לשנות ולהוסיף עוד בעתיד כמובן.

יאללה, מתחילה:

  1. Khan Academy (אנגלית) – פלטפורמה שהיא בעצם אקדמיה מלאה בקורסים מכל הסוגים ומכל המינים. למרות שהקורסים כאן הם לא משחקיים בכלל, אני בכל זאת מאוד אוהבת וממליצה להשתמש בה. באופו קונקרטי אני ממליצה להתשמש בקהאן לטובת לימודי מתמטיקה ולהתחיל תמיד מרמה נמוכה יותר מהכיתה הרשמית של הילד/ה שלכם/ן. אם למשל יש לכם/ן בבית ילד/ה בכיתה ב', הייתי מתחילה מגן חובה. ככה הוא/היא יצבור/תצבור חווית הצלחה וגם יוכל/תוכל להשלים פערים של חומרי לימוד שלא ממש הוטמעו כמו שצריך בכיתה.
  2. Dream box (אנגלית) – פלטפורמה משחקית וסופר שווה ללימוד מתמטיקה. הילד/ה משחק/ת ותוך כדי לומד את כל החומר הרלוונטי אליו/ה. כיפי ומומלץ ביותר.
  3. Beast Academy (אנגלית) – פלטפורמה לפתרון בעיות מתמטיות. מאוד מיוחדת ומאוד מומלצת, במיוחד לגילאים הגדולים יותר (כיתה ד' ומעלה).
  4. Prodigy (אנגלית) – פלטפורמה לתרגול תכנים במתמטיקה. הכי משחקית וכיפית ברשימה, יש שיאמרו ממכרת.
  5. Reading Eggs (אנגלית) – פלפורמה נפלאה ללימוד אנגלית. כוללת קריאה, כתיבה, דיקדוק ואיות. משחקית וכיפית.
  6. No red Ink (אנגלית) – פלטפורמה מצוינת ללימוד דקדוק באנגלית. ממליצה מכיתה ג' ומעלה. לא משחקית אבל כן נעימה וכמובן אדפטיבית ללומד/ת.
  7. Duolingo (כל השפות) – אפליקציה מצוינת ללימוד שפות. הילדים/ות יכולים/ות לבחור איזו שפה בא להם/ן ללמוד ולהתחיל ללמוד אותה מאפס. כיפי, מאפשר חווית הצלחה ותכלס אחלה הזדמנות ללמד את הילדים/ות בסיס של שפה חדשה בחופש הזה.
  8. Typing club (אנגלית) – פלטפורמה מצוינת ללימוד הדפסה עיוורת באנגלית. תכלס, סקיל מאוד שימושי החל מכיתה ג' ומעלה.
  9. עשר אצבעות (עברית) – פלטפורמה נהדרת ללימוד מתמטיקה. שימו לב שהיא לא אדפטיבית, כלומר היא לא מתאימה את עצמה לבד לרמה של התלמיד/ה.
  10. קמפוס IL (עברית) – מיזם אונליין של המון סוגים של קורסים בעברית. שווה להציץ, יש שם כמה דברים שנראים שווים מאוד.

אני עובדת בימים אלו על למצוא עוד פלטפורמות חדשות ומגניבות שנשתמש בהן בימי הבידוד, אז מבטיחה שיהיו עוד עדכונים וחידושים בנושא הזה בימים הקרובים 🙂

מחכה לשמוע איך הולך לכם/ן!

תגובה אחת

  • עומר

    מגניב מאוד! זה יהיה יופי של Reference בהמשך 🙂
    מחכים לעוד עדכונים על הלמידה המקוונת