תיעוד היום יום,  תפיסת העולם החינוכית שלי

פוסט מיוחד לכבוד חג ההודיה

חג ההודיה בארה"ב הוא אחד החגים האהובים עליי. באופן קבוע זה גם תמיד שבוע קצר בביה"ס שמסתיים ביום רביעי באמצע היום. אז השנה החלטתי לנצל את ההזדמנות, ולעשות שבוע קצת אחר. את כל הבקרים פתחנו עם מעגל בוקר שקשור להודיות, ובמהלך היום הלומדים/ות יכלו לבחור האם להשלים אתגרים שהם/ן לא סיימו בשבועות הקודמים, או לעבוד על העסקים הקטנים שלהם/ן לקראת יריד האומנות שהם/ן מתכוונים/ות להשתתף בו בעוד שבוע וחצי. אז הנה כמה רעיונות כיפיים שקשורים להודיות ואפשר לעשות עם הילדים/ות בבית או עם הלומדים/ות בכיתה:

שאלות סוקרטיות שקשורות להודיה:

  1. מה לדעתך הדרך הכי טובה להביע תודה? מכתב כתוב בכתב יד, אמירת תודה בעל פה, מתנה, או משהו אחר?
  2. מי מרוויח/ה יותר מאמירת תודה: הנותן/ת או המקבל/ת? למה?
  3. למה אמירת תודה חשובה בעיניך? כדי לתרגל צניעות, כדי לוודא שמי שאת/ה מודה לו ימשיך/תמשיך לעשות את מה שאת/ה מודה עליו, כדי לכבד מישהו/י שאת/ה מעריך/ה, או מסיבה אחרת?
  4. האם שמחה גורמת לך להיות אסיר/ת תודה, או הבעת תודה גורמת לך להיות שמח?

פעילויות שקשורות להודיות:

  1. כתיבת מכתבי תודה – אני ביקשתי מהלומדים/ות לבחור שלושה אנשים/נשים משמעותיים/יות במסע שלהם/ן ולכתוב להם/ן מכתב תודה בכתב יד. הם/ן מאוד התרגשו מהפעילות והמכתבים שלהם/ן היו מקסימים ומשמעותיים מאוד.
  2. כתיבת הודיות – ראיתי עם הלומדים/ות את הסרטון הזה ואח"כ הלכנו לחורשה ליד בית הספר לשבת בטבע ולכתוב דברים שהם/ן מודים/ות עליהם. זה היה משמח מאוד לראות כמה דברים היו להם/ן לכתוב.
  3. פוסטר משותף "על מה את/ה מודה בביה"ס/במשפחה שלנו?" – אני כתבתי את השאלה על פוסטר גדול וביקשתי מהלומדים/ות לצייר עליו יחד. לי היה מאוד מרגש לראות את מה שהם/ן כתבו, ואח"כ תליתי את הפוסטר על הקיר כדי שיהיה לכולנו תזכורת בימים מאתגרים יותר 🙂

יש ברשת עוד המון פעילויות ורעיונות, אני ממש ממליצה להקדיש כמה ימים בשנה רק כדי לעצור ולהודות על מה שיש. ויש כל כך הרבה.

תגובה אחת

  • ענת קדם

    כמה ממלא הפוסט הזה. מזכיר להתחבר להודיה. והשאלות שהעלית גרמו לי הלרהר במהות העמוקה יותר של תודה. אז תודה על הפוסט 😍😊