מקימים אקטון חדש

עיצוב החלל הלימודי

כמו שהסברתי בפוסט הקודם, חסכון בתקציב היה אחד הקריטריונים המנחים שלנו בבואנו לעצב את הסטודיו החדש שלנו. לי באופן כללי יש בעיה אישית עם בתי ספר ש"שופכים" על העיצוב שלהם מאות אלפי או מיליוני דולרים, כסף שאני לגמרי מאמינה שהיה נכון יותר להשקיע באפיקים אחרים. זה לא שאני חושבת שהחלל הלימודי לא חשוב, אני פשוט חושבת שאפשר לבנות חלל מדויק ורלוונטי שיתן מענה ללומדים/ות בו, בתקציב הרבה יותר מצומצם אם שמים דגש על הצרכים של הלומדים/ות ולא על הנראות והשיווק של בית הספר.

הסטודיו שלנו קטן יחסית (שתי כיתות, שטח כולל של 1700 פיט מרובע בערך) והתחושה שרצינו שתהיה בו היתה חמימה ומזמינה. בנוסף, רצינו להשאיר הרבה מרחב לילדים לרוץ/לשחק בו, רצינו לפתוח מגוון אפשרויות למרחב למידה (שולחנות גדולים לעבודה בקבוצות, שולחנות אישיים לעבודה אישית, שטיחים ללמוד על הרצפה, פופים שאפשר להזיז בקלות ממקום למקום ועוד), רצינו שכל הציוד יהיה נגיש לילדים/ות ככל האפשר ורצינו ליצור קירות שיש בהם הרבה מקום פנוי שאפשר לעשות בו שימוש.

אז הנה כמה רעיונות עיצוביים/מימושיים שעשינו בהם שימוש שאני מאמינה שיכולים להיות שימושיים למי שמתכנן בעצמו מרחבי למידה:

  1. לתלות על הקיר הרבה לוחות שעם ולוחות מחיקים – זה מאפשר שימוש פשוט בקירות. את לוחות השעם אפשר לצבוע (כמו שאפשר לראות שעשינו בתמונה) וזה מוסיף למרחב המון צבע.
  2. שולחנות גדולים ושולחנות אישיים – אנחנו שמנו שני שולחנות גדולים (עם מקום לשבעה ילדים סביבם) וכל ילד הכין לעצמו שולחן אישי קטן מאיקאה. השולחנות מאיקאה הם שולחנות קפה (5 דולר לאחד) שהתאמנו להם רגליים שקנינו בהומדיפו המקומי (הרגליים המקוריות של שולחנות הקפה קצרות מדי, אז פשוט קנינו עצים בגודל 2X2 אינצ' וחתכנו בגובה המתאים).
  3. שטיחים קטנים ויפים על גבי השטיחים הגדולים – זה מייצר בחדר פינות קטנות שהילדים יכולים לעבוד בהן בתחושה אינטימית יותר.
  4. פינה מסודרת להטענה של המחשבים האישיים – קנינו מתקן שבכלל מיועד למטבח ובעזרתו יצרנו פינה מסודרת שבה נמצאים המחשבים כשהם מחוברים לחשמל לטובת הטענה
  5. ארון מיוחד לציוד משרדי עם כל הציוד מחולק לקופסאות קטנות עם תוויות מתאימות לכל קופסא
  6. מראות עם מדבקות עם משפטים מעצימים – אחד הרעיונות האהובים עליי בסטודיו 🙂

מצורפות תמונות להמחשה 🙂 מוזמנים/ות להעתיק בשמחה.

לוח שעם צהוב מהמם, שטיח על גבי שטיח שמייצר תחושה של חלל קטן יותר
פינת המחשבים
לוח שעם, לוח גיר
השולחנות האישיים (אפשר לסדר אותם איך שרוצים כמובן, בתמונה הזו הילדים בחרו לסדר אותם ככה :))

2 תגובות