מקימים אקטון חדש,  תיעוד היום יום

סיפור של קיץ

אנחנו על סיפה של שנה חדשה (שלישית!!!!) באקטון שלנו, ועוד יגיעו פוסטים על הכנת סגל ועל טקס פתיחת השנה, אבל היום אני רוצה לספר סיפור קטן של קיץ.

בשביל לסיים את הסטודיו היסודי (שנקרא אצלנו Discovery) ולעלות לחטיבה (שנקראת Journey), כל הלומדים/ות, ללא יוצא מהכלל, צריכים/ות לסיים את כל התגים של הסטודיו היסודי. הם בעצם צריכים/ות לסיים קריאה, כתיבה ומתמטיקה ברמה של כיתה ה ובנוסף תגים של התפתחות אישית. מה שחשוב לי להדגיש כאן (אחרי פודקאסט מצוין ששמעתי עם סלמאן קהאן אתמול), זה שכשאני אומרת "לסיים קריאה כתיבה ומ"מ ברמה של כיתה ה'" אני מתכוונת לזה באמת. בניגוד לשיטה המסורתית שבה נלמד נושא במשך כמה שבועות על ידי כל הכיתה, ואז יש מבחן ואם קיבלתי 60 או 80 או 90 אני בכל מקרה ממשיכה הלאה גם אם יש חלק מסוים שלא הבנתי, באקטון המשמעות של "לסיים" היא לשלוט באופן מלא בכל המיומנויות האלו. מה שאנחנו קוראים To Master.

אז אחת הלומדות שלנו, בת 11.5, הגיעה אלינו לפני שנתיים. בשנה הראשונה הקצב שלה היה יחסית איטי, והיא עוד לא שלטה לגמרי בעצם היותה מובילה את הלמידה של עצמה. וכך קרה שבתחילת השנה היו לה הרבה מאוד תגים להשלים, יותר תגים מאשר שנה שלמה של לימודים. בנוסף, הלומדת הספציפית הזו מצטיינת באחד מענפי הספורט התחרותיים ולכן משקיעה כארבע שעות כל יום אחר הצהריים באימונים. כל אלו לא בלבלו אותה לרגע. היתה לה מטרה ברורה מול העיניים: לסיים את שנת הלימודים ב-Discovery ולעלות ל-Journey.

לאורך כל השנה היא היתה חדורת מוטיבציה. היא בנתה לה תוכנית ברורה: דו חודשית, שבועית ויומית של מה היא צריכה לסיים כל תקופת זמן (כמה מבוגרים/ות אתם/ן מכירים/ות שעושים/ות את זה????). כשהיא לא עמדה בתוכנית היא לא התייאשה, היא בנתה תוכנית חדשה. בסשן האחרון היא הוסיפה לכל אלו שני מסעות שהיא בנתה והובילה עם הלומדים/ות הבוגרים/ות האחרים/ות, מה שדרש עוד המון זמן והשקעה. וכך הגענו ליום האחרון של הסשן האחרון כשהיא סיימה את כל התגים מלבד אחד: מתמטיקה.

עכשיו תגידו, נו בסדר, תג אחד. שתעלה ל-Journey ותשלים אותו שם. אבל באקטון (ותרשו לי, גם בחיים באמיתיים), זה לא עובד ככה. שנת הלימודים הסתיימה ואיתה טקס ה-Graduation המרגש של הבוגרים/ות שכן סיימו את כל התגים שלהם/ן בזמן. והיא? היא לרגע אחד לא התבלבלה. היא בנתה תוכנית לקיץ. ישבה שעות על גבי שעות בזמנה הפנוי, בלי אף הורה או מבוגר/ת שיגיד/תגיד לה מה לעשות.

ואתמול בשעה חמש בערב היא סיימה!!!!!!! והיא התקשרה לספר לי את זה בהתרגשות גדולה שלה ובדמעות שלי. והיא תתחיל את השנה עם טקס Graduation פרטי משלה שלאחריו היא תעלה בכבוד ל-Journey.

ואם זה לא מסע גיבורה, אז אני לא יודעת מה כן 🙂

שתהיה לכולם/ן פתיחת שנת לימודים מוצלחת!

סגור לתגובות על סיפור של קיץ