מקימים אקטון חדש,  תיעוד היום יום

סיום שנה שנייה – לא ייאמן.

שבועיים כבר עברו מאז טקס סיום שנת הלימודים השנייה של אקטון שלנו, ועד עכשיו עוד לא מצאתי את המילים לסכם. האירוע הזה היה ללא ספק אחד המרגשים עבורי, גם בגלל הסיבות הטבעיות וגם בגלל ששחר סיים בהצלחה את הסטודיו שמקביל לביה"ס יסודי, וזה היה טקס המעבר שלו לסטודיו שמקביל לחטיבה.

אני רוצה להתחיל דווקא מהאירוע עצמו: כל האירוע, עד אחרון הפרטים הקטנים ביותר, אורגן הופק והוכן על ידי הלומדים/ות עצמם/ן. בשבוע הראשון של הסשן האחרון הלומדים/ות הצביעו עבור מי לדעתם/ן יהיו הלומדים/ות המתאימים/ות ביותר לתכנן ולהוביל את התערוכה. נבחרו 7 לומדים ולומדות בגילאי 8-13 שבמשך שש השבועות הבאים כתבו את הטקסטים, בחרו את המוזיקה, עיצבו את הקישוטים ועל הדרך התאמנו על אינסוף מיומנויות קריטיות לחיים: תכנון אירוע, עבודה בצוות, עיצוב חלל וכמובן כתיבת נאומים וקטעי קישור. במהלך ששת השבועות האלו הלומדים/ות עשו המון חזרות, נתנו זה לזו פידבק, שינו, תיקנו, רבו, צעקו, השלימו, צחקו ובעיקר עבדו ממש קשה. האירוע עצמו ארך כ-45 דקות וכלל הצגת תוצרים של הסשן האחרון, שיר מקסים שהכינה קבוצת הצעירים/ות ואת טקס הסיום של הבוגרים/ות שעוברים/ות בשנה הבאה לסטודיו הבא. אני, שבעיקר צפיתי בהם/ן מהצד, ראיתי כמה הם/ן גדלו בשנה האחרונה, ובעיקר כמה עצמאים/ות ובוגרים/ות הם/ן ולכמה הרבה הם/ם מסוגלים/ות. גם אחרי שלוש שנים באקטון אני כל פעם מופתעת מזה מחדש.

אני כן רוצה להקדיש כאן כמה מילים לטקס הסיום והמעבר של הבוגרים/ות לסטודיו הבא. הטקס כלל מעבר של ארבעה לומדים/ות: לומד ולומדת שעברו מסטודיו ספרקס (גילאי 5-7) לסטודיו דיסקברי (גילאי 8-11), ושני לומדים שעברו מדיסקברי לג'ורני (סטודיו החטיבה החדש שלנו שייפתח בשנה הבאה בפעם הראשונה לגילאי 12-14). בניגוד לבתי ספר ענקיים עם המוני לומדים ולומדות שמסיימים/ות שנה ואין שום אפשרות להתייחס אליהם/ות באופן אישי כי זה ייקח ימים, כאן, ניתנה לנו הזכות לשים לרגע את הזרקור על כל אחד ואחת מהם/ן. וכל אחד/ת מהארבעה כתב/ה נאום שמסכם את הדרך שלו/ה עד כאן באקטון. ולשמוע את הנאומים האלו היה כל כך ממלא את הלב. אחד מהבוגרים היה שחר, הבן שלי. הנה הנאום המלא שלו 🙂 כל כך הרבה אפשר ללמוד מהנאום הזה על אקטון, אבל אני רוצה לצטט רק משפט אחד ממנו:

Your Hero’s Journey is not going to be a smooth ride. During it, there's going to be a lot of twists and turns and sometimes during the ride, there will be times when you will be close to falling or times you want to get off, but you always need to remember that you can get help or that you can’t stop now after how far you’ve gotten

יאללה, עכשיו קיץ, ויש מלא הכנות. מבטיחה לעדכן בקרוב על החטיבה ובכלל על שנה הבאה. הולכת לנוח קצת בנתיים.

סגור לתגובות על סיום שנה שנייה – לא ייאמן.