תיעוד היום יום

סיכום שבוע רביעי בתקופת ארכיטקטורה

כרגיל, מסיימת שבוע עם הרבה תובנות חדשות ועדכונים מעניינים!

  1. Town Meeting – השבוע היתה לנו פגישה עמוסה מאוד. לילדים הפרטיים שלי היה חופש השבוע, והם מאוד רצו לבקר באקטון. קאי ואני סיכמנו שביקור של ילד אחד בכל פעם יהיה הגיוני, ואורי ביקש להיות הראשון. ב-Town Meeting סיפרתי לילדים בסטודיו שאורי רוצה לבוא, והסברתי להם שמאחר והסטודיו הוא שלהם ולא של המדריכים, הם צריכים לאשר את הביקור. עשינו הצבעה והביקור אושר פה אחד, וכולם (כולל אני!) היו מאוד נרגשים 🙂 אחר כך עברנו לדון בהצעה של אחת הילדות, להוסיף לתערוכה בשבוע הבא גם אתגר של בנייה בלגו. הדילמה העיקרית היתה על חשבון מה הם יבנו בלגו, ובסופו של דבר הוחלט שהזמן החופשי של יום רביעי יוקדש לבנייה בלגו למי שירצה בכך. הנושא האחרון שהילדים העלו היה בקשה לשבת על כסאות במהלך המפגשים במקום על הרצפה. עשינו הצבעה וההצעה התקבלה ברוב קולות (אבל נפלה במפגש הראשון שבו הכסאות היו הסחת דעת רצינית והילדים ביקשו לחזור לרצפה).
  2. שימוש ב"שולחן שלום" – את סוף הפגישה רציתי להקדיש לשיחה על מנגנון "שולחן השלום" ולמה הוא לא נמצא כמעט בשימוש בסטודיו. (תזכורת למי ששכח: שולחן שלום הוא מנגנון שהילדים יכולים להשתמש בו לטובת פתרון קונפליקטים בניהם. הרעיון הוא לשבת יחד, ושכל צד אומר חוזר אחרי מה שהוא שמע את הצד השני אומר, ואז מסביר מה הפריע לו. המגשר, שהוא אחד הילדים שמתנדב לכך, מנהל את השיחה ושואל שאלות מנחות. בסופו של דבר המטרה היא ששני הצדדים יציעו פתרון לסכסוך ויחליטו על פתרון שמוסכם על שניהם). שאלתי את הילדים למה הם לא משתמשים בשולחן השלום בכלל לטובת פתרון סכסוכים בניהם. התשובות המרכזיות היו ששולחן שלום לוקח הרבה זמן, והעבודה בו לא אפקטיבית משום שהיא לא מייצרת פתרון שמשכך את הכעס. ניסינו לעשות יחד מודל לשולחן שלום תוך כדי הפגישה, והתוצאה אכן היתה מאוד מאכזבת ולא אפקטיבית. עושה רושם שנדרשת כאן עבודה, כדי ללמד את הילדים כיצד להבין מה הם מרגישים, לבטא את הרגשות שלהם ולהיות קשובים לצד השני כדי לייצר שיחה אפקטיבי. קאי ואני דיברנו על הנושא הזה אחר כך, והגענו למסקנה שבתקופה הבאה נשקיע בו יותר אנרגיה.
  3. אתגר ארכיטקטורה – הילדים התקדמו השבוע בבניית המודלים. לכל קבוצה יש כבר קומה אחת לפחות מוכנה, ועוד קומה בדרך למודל תלת ממדי עומד. בשבוע הבא תהיה התערוכה המסכמת, ואני מבטיחה תמונות של התוצרים הסופיים.
  4. תכנון גינת השעשועים – בשבועיים האחרונים של תקופת הארכיטקטורה, הילדים קיבלו עוד אתגר: לתכנן בעצמם את גינת השעשועים שלהם. בגינה הנוכחית יש להם מתקן אחד שמתאים לילדים קטנים, והרעיון היה שכחלק מתקופת הארכיטקטורה הם יתכננו פרויקט שגם ייצא לפועל. הילדים מאוד מאוד נלהבים מהרעיון! בתחילת השבוע עשינו סיעור מוחות לכל מיני רעיונות שיכולים להיות רלוונטיים, ואז הם קיבלו משימה לכתוב הצעה מפורטת עם הרעיון שלהם לגינה, מוצרים ספציפיים שהם מצאו ברשת שיכולים להתאים, והערכת עלויות וזמן כולל התקנה. כל ילד מכין הצעה משלו ובתחילת שבוע הבא הם יחליטו יחד מה ההצעה הזוכה, ואז אשכרה יוציאו אותה לפועל! אני ארמוז לכם שעומדים על הפרק זיפליין, מבוך, נדנדה ענקית ועוד רעיונות סופר מגניבים. אתם בטח יכולים לדמיין כמה אני מתלהבת מכל הפרויקט הזה 🙂 רק תחשבו כמה זה מעצים עבור הילדים לתכנן ולהוציא לפועל פרויקט שהוא כולו כיף עבורם.
  5. הביקור של אורי – אז כמו שהבנתם בסעיף הראשון, אורי בילה היום יום שלם בסטודיו. הוא מאוד נהנה מהחוויה: קודם כל, הוא מאוד שמח אשכרה ללכת לעבודה שלי פעם אחת (בשאר הזמן אני עובדת מול ישראל אז לא ממש יוצא לו לבלות בעבודה שלי:)), והוא גם הסתדר נהדר עם הילדים ונהנה מכל הפעילויות. עבורי זו היתה חוויה כל כך משמחת, ובמיוחד כל כך היה לי כיף להיות איתו יום שלם במקום שעד עכשיו היה מנותק לגמרי מהמשפחה שלי בעצם. זה לגמרי גרם לי לרצות עוד יותר להקים אקטון משלי, שהילדים הפרטיים שלי יוכלו להיות חלק ממנו, ובכך לאחד את שני העולמות האהובים עליי לעולם אחד משותף.

שבוע הבא מסיימים תקופה!

סגור לתגובות על סיכום שבוע רביעי בתקופת ארכיטקטורה