תיעוד היום יום

מסע בילוש – שבוע שני ושלישי

השבועות שלי הפכו להיות עמוסים הרבה יותר בגלל הקמת בית הספר, ולכן לצערי לא הספקתי לכתוב פוסט סיכום שבוע בשבוע שעבר. משלימה היום עבור שבועיים 🙂

מסע בילוש – המסע הזה מרתק! בשבועיים האחרונים הילדים למדו לנתח דגימה של כתב יד, והשוו את כתב היד בפתק שמצאו בזירה לכתבי יד של כל החשודים בפשע. בנוסף, הילדים למדו לחקור טביעת רגליים בבוץ באמצעות הטבעה שלה בגבס, וכיצד אפשר לנסות לשערך מתוך טביעת הרגל את הגובה של החשוד/ה הפוטנציאלי/ת. לכל ממצא חקירה הילדים מכינים דו"ח מפורט שהם מגישים לנו. בנוסף לכל אלו הילדים כתבו סיפורי-מתח קצרצרים (באורך 2 או 3 דקות), והתוצאות היו מצוינות.

בונים גשרים – בשבוע שעבר העברתי לילדים פעילות מדעית שאני מאוד אוהבת בנושא בניית גשרים. ראינו סרטון קצר (של Mystery Science) על העקרונות ההנדסיים העיקריים בבניית גשרים ואז נתתי להם משימה: לבנות גשר מנייר בלבד, שיחזיק כמה שיותר מטבעות כסף. הגשרים הראשונים שלהם החזיקו מספר קטן של מטבעות, אבל כמו שאפשר לראות בתמונה בתחילת הפוסט אחרי שעה של עבודה הם הצליחו לתכנן ולבנות גשר שהחזיק מעל ל-100 מטבעות! ממליצה מאוד על הפעילות גם בבית.

אומנות – פרויקט האומנות של הילדים מתקדם היטב, והשבוע העבודות כבר ממש לבשו צורה. הנה שתי תמונות מייצגות:

אזרחות – באזרחות קראנו השבוע פרק שעסק בשבט ה-Ghana באפריקה. המשימה שנתתי לילדים היתה להכין הצגה ובה מלך השבט מתייעץ עם יועציו האם כדאי לו להפוך למוסלמי כדי להפסיק את ההתקפות החוזרות ונשנות על ממלכתו בשל אמונותו באלילים, או שעליו לדבוק באמונותיו במחיר המשך הקרבות. כל ילד הכין נאום קצר (כתוב!) ובו ההמלצה שלו למלך וכן מסיכה אפריקאית כדי להגביר את האוטנטיות של המופע 🙂

ארגון המרחב אישי – בתקופה הזו החלטנו להוסיף במערכת רבע שעה שבועית שבה הילדים אחראים לסדר את המרחב האישי שלהם. לא מדובר כאן על ניקיון (כי את זה הם עושים כל יום בסוף היום) אלא על סידור התא, סידור הפולדר ותיעוד כל התוצרים שלהם במערכת פורטפוליו ממוכנת. בכל שבוע הילדים משתפרים יותר ויותר, ואני מרגישה שמצאנו כלי מצוין שגם מקנה להם מיומנות חשובה של ארגון וסדר לחיים.

2 תגובות

  • עידו קינן

    מדהים
    אני רוצה להציג את עצמי ומה שאני עושה
    עידו קינן
    מפתח תוכניות חינוכיות במזרח הרחוק בתחום היצירתיות, מנהיגות, ויזמות
    יש לי בסיס בבית יתומים בתאילנד בצפון

    הרעיון הוא שילדים מלמדים ילדים וכך זה עובר אלה.

    השמח מאוד להכיר את מה שאת עושה ואולי להחליף תובנות מהשטח
    אני ממש השמח ללמוד ממך

    בברכה עידו
    Ido keinan
    בפייס בוק
    תמונה שחור לבן