מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

ללמוד להיות מראיינ/ת

סדנת הכתיבה הראשונה שלנו, זו שבאה במקביל לפרויקט של ללמוד להיות איש/אשת שיח היא סדנא ללימוד יכולת הראיון. כמו שאתם/ן בטח מבינים/ות יותר טוב ממני, היכולת לראיין מישהו/י היא מיומנוית קריטית כמעט לכל בחירת קריירה, כיזמ/ת או כשכיר/ה. תחשבו על מנהל שמראיין/ן עובדים/ות, יזמ/ית שמראיינ/ת שותפים/ות, בעל/ת עסק שמראיינ/ת ספקים/ות וכו'.

במקרה של החטיבה השנה, הסדנא בנויה ככה:

  • כל לומד/ת הכין/ה רשימה ראשונית של אנשים/נשים שהוא/היא רוצה לראיין. אלו יכלו להיות אנשים/נשים מכל תחום, רק לא הורים או לומדים/ות אחרים/ות מהסטודיו.
  • מתוך הרשימה הלומד/ת בחר/ה איש/אשה אחד/ת להזמין לראיון בסטודיו. הוא/היא כתב/ה מייל הזמנה שכלל הסבר על הפרויקט, הסבר על למה הלומד/ת בחר/ה דוקא את האיש/ה הזה/ו, וכמובן פרטים טכניים על הראיון עצמו. אני רק אדגיש שעצם כתיבת המייל כללה כל כך הרבה למידה: הלומדים/ות ניסחו את המייל הראשוני, נתנו פידבק זה לזו, ערכו את המייל, עברו שוב דרך פידבק, ותוך כדי שיפרו מאוד את יכולות הניסוח שלהם/ן במייל שהן חשובות כל כך בעולם האמיתי.
  • במידה והמרואיינ/ת ענה/תה למייל תוך כמה ימים, הלומדים/ות שלחו להם/ן מייל תגובה עם תודה ועוד פרטים וממש לפני הראיון הם/ן שלחו את רשימת השאלות והנחיות אחרונות.
  • גיבוש רשימת השאלות כלל המון מחקר על מראיינים/ות מפורסמים/ות, מה הם/ן שואלים/ות, איך הם/ן שואלים/ות, מה סגנון הראיון שלהם/ן. מצפייה בראיונות מוקלטים של טובי המראיינים/ות בעולם, הלומדים/ות למדו המון על טכניקות ראיון שונות וגם לאיזו טכניקה הם/ן מתחברים/ות ולאיזו פחות. גם רשימת השאלות עברה פידבק מלומדים/ות אחרים/ות ועריכה עד שהגיעה למצב שהם/ן מרוצים/ות ממנה.
  • הראיונות התקיימו בסטודיו לפני כל שאר הלומדים/ות. כל ראיון היה בין 15 ל-20 דקות, והוקלט כולו כדי לאפשר מעבר עליו בדיעבד. כל ניהול האירוע נעשה על ידי הלומדים/ות, כולל לקבל את המרואיינ/ת בכניסה לביה"ס, לחבר את מכשיר ההקלטה, וכמובן להוביל את הראיון עצמו. בסוף הראיון הלומדים/ות שלחו למרואיינים/ות מייל תודה כמובן.
  • המשימה האחרונה היתה פרסום הראיון. הלומדים/ות כתבו את הראיון מילה במילה ואז ערכו את הטיוטה למאמר שאפשר לפרסם ויעניין אנשים/נשים אחרים/ות. היו לנו ראיונות עם טייס בחיל האויר הישראלי, מפקד בחיל הנחתים האמריקאי, צלמת אופנה, אשת פרסום, מדריך טבע, מורה לריקוד ועוד.היו לנו ראיונות עם טייס בחיל האויר הישראלי, מפקד בחיל הנחתים האמריקאי, צלמת אופנה, אשת פרסום, מדריך טבע, מורה לריקוד ועוד.

היו לנו ראיונות עם טייס בחיל האויר הישראלי, מפקד בחיל הנחתים האמריקאי, צלמת אופנה, אשת פרסום, מדריך טבע, מורה לריקוד ועוד. אני מניחה שאפשר להבין גם בלי שאני אפרט כמה למידה התרחשה דרך הפרויקט היחסית פשוט הזה. הלומדים/ות התאמנו על תכנון מראש, ניסוח שאלות, דיבור מול קהל, כתיבת מייל, עריכת טקסט, ועוד ועוד. על הדרך הם/ן גם נהנו מאוד וזכו להיפגש 1:1 עם מבוגר/ת שסיפור המסע שלו/ה מעניין אותם/ן באופן אישי וכל הלומדים/ות קיבלו ממנו/ה השראה . סה"כ תענוג 🙂

סגור לתגובות על ללמוד להיות מראיינ/ת