מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

ללמוד להיות איש/אשת שיח

היום אני רוצה לשתף אתכם/ן במסע שעוברים/ות לומדי/ות החטיבה. השבועיים הראשונים הוקדשו כמו שסיפרתי בפוסט הקודם לבניית השבט. החל משבוע שעבר, הם/ן עובדים/ות על שני פרויקטים עיקריים: ללמוד להיות איש/אשת שיח וללמוד להיות מראיינ/ת. על פרויקט הראיונות אני אפרט בעתיד אני מקווה, אבל היום אני רוצה לדבר על המסע להיות איש/אשת שיח (Being a Conversationalist).

נתחיל מהלמה? היכולת לנהל שיחה היא מיומנות בסיסית לחלוטין שנדרשת כמעט לכל משימת חיים. לא משנה איזה מסלול קריירה תבחר/י, איזו קונסטלציה משפחתית, וכמה חברים/ות יהיו לך, היכולת לנהל שיחה היא מיומנות אנושית בסיסית. רק תחשבו איך העולם שלנו היה נראה אם כולם/ן היו עובדים/ות במשך שישה שבועות בשנה על יכולות השיח שלהם/ן 🙂

אז מה הם/ן עושים/ות בתכלס? המסע הזה מורכב מהרבה פרויקטים קטנים ואחד גדול. הפרויקטים הקטנים כוללים:

  • מחקר על מה הופך אותך לאיש/אשת שיח טוב/ה יותר, על מה צריך לשים דגש כל לומד/ת מחליט/ה בתחילת השבוע איזה סט ספציפי של יכולות הוא/היא רוצים/ות לתרגל השבוע (הקשבה, חיוך, להיות בסקרנות, להסכים להסכים, לתת ביקורת, לנחם, ועוד).
  • אימון על סוגי שיחות שונות – הלומדים/ות עורכים/ות שיחות עם חברים/ות, משפחה, לומדים/ות מסטודיו אחר. המטרה היא לתרגל שיחה, להכיר טוב יותר את הצד השני, ללמוד משהו חדש עליו/ה.
  • מחקר על סוגי שיחות – שיחת ניחומים, שיחת ייעוץ, small talk, שיחת רושם ראשוני ועוד. כל שיחה כזו שונה מחברתה. הלומדים/ות חוקרים/ות בעצמם/ן על המאפיינים של שיחות כאלו, עושים/ות אותן בעצמם/ן ואז מעבירים/ות משוב עצמי על איך היה להם/ן .

הפרויקט הגדול שיהיה לקראת סוף הסשן הוא לתכנן, להפיק, ולצלם talk show משלהם/ן שיביא לידי ביטוי את כל מה שהם/ן למדו בסשן.

מילה אחרונה לסיום: אני ממש נהנית איתם/ן 🙂 לגיל הזה של החטיבה יצא מוניטין מפחיד אבל אני מרגישה כאן לגמרי בבית. הם/ן כבר מספיק גדולים לשיחות עומק, לדיונים מרתקים, אבל עדיין מספיק צעירים/ות ליהנות עד הסוף ממשחק טוב ומשטויות שעושים/ות ביחד. כיף לי איתם/ן.

2 תגובות

  • bella

    מיכל מעורר השראה! אשמח לשמוע עוד פרטים (אני מורה בחטיבה…) איך מתנהל בפועל , האם מוגדר יעד, כמה זמן מוקדש לפיתוח "איש שיחה" וכו'? תודה תודה

    • admin

      הי בלה! איזה כיף שאהבת ותודה על המילים שלך 🙂 בתכלס בכל יום הם/ן מקדישים/ות בערך שעתיים לאתגרים שונים שכוללים מחקר או משימות שיחה פרקטיות. השבוע הם/ן התחיל לעבוד על תכנון ה-Talk Show שלהם/ן שיהיה פרויקט הסיכום של המסע הזה.