מאפיינים ייחודיים של אקטון,  מקימים אקטון חדש,  תפיסת העולם החינוכית שלי

ושוב אני לומדת כמה חשוב לתת ללומדים/ות להוביל את הדרך

שמעו סיפור!

אקטון שלנו נמצא במבנה מקסים שאנחנו שוכרים/ות מכנסיית סיינט מרי. כבר כשנכנסנו לפני שנתיים לבניין, עברה בי מחשבה שיהיה ממש מקסים אם תהיה לנו חיית מחמד. העליתי את הרעיון בפני שירה, שזרקה אותי מכל המדרגות, והסבירה לי שהכנסייה בחיים לא תסכים לזה. תכלס, הסכמתי איתה ומאז הורדתי את הרעיון הזה מהפרק.

בסוף שנה שעברה אחת הלומדות שלנו, מיה, שיתפה אותי שהיא רוצה לתרום לאקטון את האוגר שלה. היא חשבה שזה יהיה רעיון טוב שללומדים/ות תהיה חיית מחמד לטפל בה. לשמחתי הרבה ובמקרה הזה למזלי הרב, אקטון הוא קהילה שהלומדים/ות מנהלים/ות ולכן כל הרעיונות שהם/ן מעלים/ות צריכים/ות לקבל אישור שלהם/ן. יש לנו פעם בשבוע Town Hall שהיא אסיפת לומדים/ות שבה הם/ן יכולים/ות להציע רעיונות שונים שיש להם/ן ולדון בהם/ן. מיה ניסתה להעלות את הרעיון בסוף שנה שעברה, אולם הוא לא זכה להרבה שיתוף פעולה כי היה ברור שהשנה כבר מסתיימת וזה לא ייצא לפועל.

מיה לא התייאשה. היא חיכתה כל הקיץ, והעלתה שוב את הרעיון שלה באסיפה הראשונה השנה. הלומדים/ות שאלו אותה המון שאלות, לא היו לה תשובות לחלק גדול מהן, ושוב, ההצעה נדחתה.

מיה לא התייאשה. היא ישבה וכתבה תוכנית מפורטת, עם התייחסות לכל השאלות שעלו. היא הלכה לראיין את שירה שנתנה לו עוד המוני שאלות לענות עליהן. היא הגיעה שוב לאסיפה, הסבירה מה התוכנית שלה והפעם זכתה לרוב גדול ומתלהב.

אבל זה לא היה הסוף. אחרי הלומדים/ות היא היתה צריכה לשכנע את הכנסייה. אני אתוודה ואומר, שאני לא האמנתי שהכנסייה תשתכנע, אבל לא היתה לי שום כוונה לחסוך ממנה את החלק המאתגר הזה. ביום חמישי קבענו פגישה עם הכנסייה על נושאים שוטפים, ובסוף הפגישה ביקשתי להזמין את מיה. היא הגיעה, נרגשת כולה, עם הנאום שלה במחשב. היא קראה את הנאום שלה. שלושת אנשי הכנסייה התרשמו ממנה מאוד, ואחרי שהיא ענתה על כ—ל השאלות שלהם/ן (והיו לא מעט), הם הסכימו!!!!! הם הסכימו!!!!!! הם הסכימו לבקשה שאני בכלל לא העזתי לבקש, אתם/ן מבינים/ות?????

והנה לנו עוד הוכחה לכך ש Young learners are capable of doing much more than we have ever imagined.

ועוד מילה אחרונה על למידה: רק תחשבו כמה למידה היתה כאן למיה. כמה עוצמה והעצמה. היא הגיעה עם יוזמה משלה, היא קיבלה במה להעלות אותה, היא נדחתה פעמיים, היא לא ויתרה, היא כתבה נאום ובסוף היא שכנעה שלושה מבוגרים/ות להסכים לנסות את התוכנית שלה. אם זו לא למידה של כישורי חיים, אז לא יודעת מה כן.

הנה הפוסט שלנו באינסטוש שבו מיה מספרת את כל הסיפור 🙂 מוזמנים/ות לתת לה לייק.

תגובה אחת