מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום

הנהגת לומדים/ות

ככל שאני יותר זמן באקטון, אני יותר מבינה עד כמה הלומדים/ות שלנו יכולים/ות להוביל את הסטודיו לגמרי בעצמם/ן. לפני שהתחיל הסשן הנוכחי, ריי (המדריך השני בסטודיו) ואני ערכנו רשימה של כל העבודות שהלומדים/ות יכולים/ות לעשות. לכל עבודה הכנו הגדרת תפקיד קצרה, ואז שאלנו את הלומדים/ות מי היה/תה רוצה לקחת איזו עבודה. לשמחתנו הרבה היתה היענות רבה, ובסשן הנוכחי כל בעלי/ות התפקידים החדשים/ות נכנסו לפעולה. אז מה יש לנו?

  • אחראי זמן (Time Keeper) – לומד או לומדת שאחראי/ת לצלצל בפעמון חמש דקות לפני כל מעגל. הוא/היא אחראי/ת לשים לב ללו"ז ולעזור לכל הלומדים/ות האחרים/ות לא לאחר.
  • אחראי/ת ציוד (Supply chief) – אחת האהובות עליי 🙂 הלומד/ת הזה אחראי/ת על כל מלאי הציוד בסטודיו. הוא/היא מוציא/ה מגבות נייר, סבונים, סקוטשים, נייר למדפסת, מזמין/ה ציוד שחסר, וכמובן מחזיק/ה את המפתח לארון הציוד שלאף אחד/ת חוץ ממנו אסור לגשת אליו 🙂
  • כותב/ת ניוזלטר – בכל שבוע אנחנו שולחים/ות להורים ניוזלטר עם עדכונים על מה היה השבוע בכל סטודיו. העדכונים האלו הופכים אח"כ לפוסטים בבלוג באתר שלנו. עד היום רק מדריכים/ות כתבו אותם, אבל החל מהסשן הזה, יש לומד/ת שאחראי/ת לכתוב אותם. בשבוע שעבר הלומד שכתב את הניוזלטר ישב על זה במשך שלוש שעות כמעט והתוצאה היתה ממש מוצלחת!
  • אחראי/ת ניקיון חדרים – לכל חדר בסטודיו יש אחראי/ת שרק הוא/היא מאשר/ת האם החדר נקי או לא. זו אגב עבודה ממש חשובה כי הם/ן אלו ששומרים/ות על סטנדרטים גבוהים של ניקיון בסטודיו (לאור העובדה שהלומדים/ות הם/ן אלו שאחראים/ות על הניקיון כאן בלעדית, סטנדרטים גבוהים הם הערובה היחידה לסטודיו נקי…).

חדי/ות העין שבניכם/ן יבחינו שיש על הלוח עוד כמה עבודות, אבל אני אשמור אותן לפוסט אחר 🙂

אתם/ן בוודאי רוצים/ות לשמוע איך הולך עם העבודות האלו בסטודיו. אז אני אספר שהולך מהמם! זה לא שאין קשיים, וזה לא שהכל מושלם. אבל כל העשייה הזו בסטודיו נותנת ללומדים/ות את התחושה שהם/ן אחראים/ות כאן על העניינים, מה שמוביל לתחושה אחריות עמוקה, תחושת שותפות, גאווה גדולה על ההישגים שלהם/ן, וכמובן למידה של מיומנויות מעשיות ממיליון סוגים שהם/ן ישתמשו בהם/ן כל החיים.

ולכל מי שקורא/ת את הפוסט הזה אני ממליצה בחום: תנו לילדים/ות שלכם/ן אחריות. תסמכו עליהם/ן שיעשו דברים בבית, דברים בכיתה, עבודות משמעותיות וגדולות וחשובות. הם/ן לגמרי מסוגלים/ות לזה.

סגור לתגובות על הנהגת לומדים/ות