מקימים אקטון חדש

היום הפתוח הראשון שלנו

זה לא נתפס גם לי, אבל אנחנו מתחילים/ות בימים אלו את ההכנות לקראת שנת הלימודים הבאה. במסגרת ההכנות האלו אנחנו בין השאר מחפשים/ות מקום שנוכל להתרחב אליו, כי התכנון שלנו הוא לפתוח סטודיו חדש לגילאי 5-6 ואולי גם סטודיו שלישי לגילאי חטיבה, 12-15 (מרגשינג!!!).

במסגרת ההכנות האלו קיימנו השבוע את היום הפתוח הראשון שלנו. אני רוצה לספר בפוסט הזה בקצרה מה עשינו וגם לערוך איתכם/ן תחקיר קצר כדי להפיק לקחים לפעם הבאה 🙂

את היום הפתוח בחרנו לערוך בסטודיו שלנו. זה נשמע מובן מאליו, אבל אני מציינת את זה בהתרגשות כי לערב ההורים הקודם שעשינו ביולי חיפשנו בנרות מקום מתאים, והפעם הנקודה הזו היתה פתורה מהרגע הראשון. הזמנו ליום הפתוח את ההורים וגם את התלמידים/ות הפוטנציאלים/יות מתוך הבנה אמיתית שחשוב מאוד שכבר מהשלב הראשון הם/ן יהיו מחוברים/ות לרצון להצטרף אלינו. קבענו מראש שני מועדים ליום הפתוח: ערב באמצע השבוע ובוקר בסוף השבוע, וזאת כדי לאפשר גמישות מקסימלית ולהתאים ללוח הזמנים של כמה שיותר משפחות. החלק הראשון של הערב כלל מצגת שלי להורים ומיני-פרויקט שאשלי והתלמידים/ות שלנו עשו עם הילדים/ות. החלק השני כלל ארבע תחנות שבהן התלמידים/ות שלנו הציגו להורים ולילדים/ות מאפיינים שונים ומיוחדים של אקטון: תחנת "לימודי ליבה", תחנת "סדנת כתיבה", תחנת "מסע" ותחנת "כיצד התלמידים/ות מובילים/ות את הסטודיו" (שבה הצגנו את החוזה שהתלמידים/ות כתבו בתחילת השנה ואת המנגנונים השונים שמאפשרים לו להתקיים).

ליום הפתוח הראשון, שנערך ביום רביעי שעבר הגיעו רק חמש משפחות (7 אמהות ואבות). התאכזבתי מהמספר הנמוך, שהיה בפירוש פחות ממה שצפינו (נרשמו 10 משפחות ברישום המוקדם). בדיעבד, העובדה שהגיעו רק חמש משפחות היתה מדויקת לגמרי. התלמידים והתלמידות שלנו היו נרגשים/ות מאוד וחלקם/ן התקשו להרגיע את ההתרגשות ולהעביר כמו שצריך את המידע הלאה. בפעמים הבאות נראה שכדאי שתהיה כמות קטנה יותר של תלמידים/ות, ואני גם אכין אותם/ן בצורה מדויקת יותר למשימה. בנוסף, הבנו שצריך לעשות התאמות קטנות בתכנים ובמצגת.

היום הפתוח הבא יהיה ב-19 לינואר, אחלו לנו בהצלחה 🙂

2 תגובות