טיפים לימי בידוד

אתגרים בלי מסך

היוש כולם 🙂 בפוסט היום אני רוצה לתת לכם שני רעיונות לאתגרים בלי מסך שהילדים/ות יכולים/ות לעשות לבד. הרעיון הוא להכניס אתגרים כאלו כחלק מהלו"ז, ולתת להם/ן הוראות כמה שיותר מפורטות לכל אתגר כדי שהם/ן יוכלו לעשות את האתגרים בעצמם/ן.

רעיון ראשון: הצגת תיאטרון בובות

הרעיון מאוד פשוט: הילדים/ות בוחרים/ות בובות, ומעלים איתן הצגה. לילדים/ות יותר קטנים אפשר לתת לעשות הצגה של סיפור פשוט שהם/ן אוהבים/ות. מילדים/ות גדולים/ות יותר שווה לבקש להסריט את ההצגה שלהם בוידאו ואפילו לערוך את הוידאו אם הם/ן יכולים/ות. זו משימה שיכולה בכיף להתפרס על יומיים או שלושה, בכל פעם חצי שעה או שעה של עבודה.

רעיון שני: הכנת חפש את המטמון בבית

גם מאוד פשוט ומתאים למגוון רחב של גילאים. המטרה היא שהילד/ה יכין/תכין משחק של חפש את המטמון בתוך הבית, כולל כל הרמזים. ככל שגיל הילדים/ות עולה אפשר לכוון לחידות מסובכות יותר שיכללו גם פאזלים, חידות לשוניות וכו'. ילדים/ות קטנים/ות יותר יכולים/ות אפילו לצייר את הרמזים!

רעיון שלישי: הכנת ארוחת בוקר/צהריים/ערב לכל המשפחה

הקונספט כאן פשוט ויכול להתאים את עצמו למגוון רחב של גילאים: המטרה היא שהילד/ה יכין/תכין ארוחה לכל המשפחה מהמצרכים שיש בבית. ילדים/ות קטנים/ות יותר יכולים/ות להכין דברים פשוטים כמו כריך למשל, ילדים/ות גדולים יותר יכולים/ות ממש לבשל. את הפרויקט הזה אפשר לפרק לחלקים מאוד קטנים, כולל מחקר מתכונים, כתיבה מפורטת של תוכנית פעולה, הכנת הזמנות לארוחה, קישוט השולחן וכו' וכו'.

תגובה אחת

  • אלישבע

    תודה, מיכל! שמחתי על הרעיונות שלך ללא מסך. כרגע אני מרגישה שגם בתי הספר וגם חיי החברה כופים עלינו הרבה יותר מדי זמן מסך. נראה ששכחו שאולי כדאי לנצל תקופה קשה ומיוחדת זו לנסיון לחיות בצורה יותר שקטה, רגועה, טבעית ובריאה.
    אשמח לשמוע עוד דעות ורעיונות בנושא מזעור זמן מסך.