מאפיינים ייחודיים של אקטון,  תיעוד היום יום,  תפיסת העולם החינוכית שלי

אוספים מסעות של גיבורים

זוכרים/ות את הפוסט הזה? אז אני מתאהבת ברעיון הזה יותר ויותר, ובסשן הזה הצלחתי גם להביא אותו לידי ביצוע.

לפני שבועיים הגיע אלינו לסטודיו לביקור דאג, שהוא הבעלים והמנהל של סטודיו לשיווק דיגיטלי. דאג הביא איתו ציוד מקצועי להקלטת פודקאסטים, וגם ציוד מקצועי להקלטת סרטוני וידאו ובמשך שעתיים וחצי הוא והתלמידים עבדו יחד עם הציוד. האווירה בסטודיו היתה נפלאה: התלמידים/ות מילאו את התפקידים השונים שנדרשים לטובת הקלטת פודקאסט: הקריינים/יות, מנהל/ת סט, אחראי/ת מצלמה, קהל וצוות עריכה. בכל פעם השחקנים/יות בחרו נושא אחר שקשור לאקטון לשוחח עליו, וכל עשר דקות בערך כל התפקידים התחלפו. אחרי שכולם/ן סיימו לעשות את כל התפקידים שהם/ן רצו לעשות, דאג לימד את התלמידים/ות להקים מסך ירוק וכל אחד/ת מהם/ן הצטלם מול המסך בפוזה מיוחדת שבחר/ה. דאג לקח את כל הצילומים והראה לתלמידים/ות איך הוא משנה את הרקע מירוק למגוון רקעים מגניבים אחרים. כל החוויה היתה כל כך מיוחדת עבורם/ן. רוב התלמידים/ות בכלל לא ידעו שיש מקצוע כזה, שיווק דיגיטלי. רובם/ן לא ידעו מה זה פודקאסט. הם/ן למדו המון ובעיקר קיבלו המון השראה לעולם חדש לגמרי.

לפני שבוע הלכנו לבקר במאפייה שנמצאת ממש ליד הסטודיו. תומר, הבעלים, הכין עבור התלמידים/ות שוקו חם ומאפים טריים מה שכבר קנה אותם/ן לגמרי. אחר כך הוא לקח אותם/ן בקבוצות קטנות למטבח והראה להם/ן את התנורים הגדולים, את המקררים, את העמדה של האופה, את העמדה של מרכיב המנות, את המשרד שלו ואפילו את הזבל 🙂 אחרי כל הסיורים הוא סיפר להם על המסע האישי שלו, וענה בסבלנות לעשרות שאלות שהם/ן שאלו במשך שלושים וחמש דקות (מה נתן לו השראה להקים מאפייה, כמה כסף הוא מרוויח ביום, איך הוא בוחר את העובדים שלו, למה הוא קרא למקום פלורנטין ועוד ועוד). כל הסיור היה עבורם/ן כל כך משמעותי ומשמח. כששאלתי אותם/ן בסוף הביקור מי רוצה להיות בעלים של מאפייה, לפחות חמישה מהם/ן הרימו ידיים וזה בעיניי אומר הכל.

אני מרגישה שבסוף הרעיון כאן הוא לצייד אותם/ן בהשראה למגוון כמה שיותר רחב של מקצועות. המטרה היא להכניס לתיק החלומות שלהם/ן עוד ועוד חלומות, כדי שביום מין הימים כשהם/ן יבואו לבחור את המסלול המיוחד שלהם/ן יהיה להם מנעד רחב של אפשרויות ולא רק האפשרויות שהם/ן ראו בבית או בפרסומות בטלוויזיה.

בנוסף, החיבור שקורה בין התלמידים/ות לקהילה סביבנו הוא משמח ומרגש. כל בעלי העסקים שהתנדבו לארח אותנו כל כך שמחים מההזדמנות של המפגש הבלתי אמצעי הזה עם התלמידים/ות. זה לגמרי win win לכולם והכי עולם חדש שיש. גאווה.

הנה קצת תמונות משני הביקורים שסיפרתי עליהם:

סגור לתגובות על אוספים מסעות של גיבורים