תיעוד היום יום

תקופת סקרנות – סיכום שבוע וחצי ראשונים

הגענו לתקופה האחרונה!!!!! לא ייאמן שזה קרה 🙂 הנה סיכום עשרת הימים הראשונים:

מסע פיתוח הסקרנות – המסע הנוכחי מהמם במיוחד בעיניי. כל ילד בוחר לו נושא שהוא רוצה להעמיק בו, ובונה עבורו מיני-מסע. שני הבנים הצעירים יותר צריכים לבנות מפגש אחד (הם בחרו כימיה) ושלושת הבנות הבוגרות, בונות סדרה של שלושה מפגשים בנושא שמעניין אותן (הן בחרו עתידנות, עץ משפחה ועיצוב פנים). במפגשים השבוע ושבוע שעבר, עסקנו בתחילת הבנייה: כל אחד מהם בחר נושא, למד אותו במשך כמה שעות, החליט על פרויקט רלוונטי שאותו הילדים יצטרכו לעשות ואז פרק אותו לשלושה מפגשים, שבכל אחד מהם הילדים יבנו חלק מהפרויקט הרלוונטי. אני רוצה להדגיש שמדובר כאן במשימה לא פשוטה: לקחת נושא, לייצר ממנו פרויקט ואז לחלק אותו לאבני בניין שיהוו תהליך למידה שלם, זו עבודה לא טריוויאלית. אבל הילדים והילדות לגמרי בעניין ואני סקרנית מאוד לראות לאן תוביל אותנו הדרך הזו.

סדנת כתיבה – סדנת הכתיבה הפעם היא בנושא שירה (Poetry). במפגש בשבוע שעבר דיברנו על מטאפורות: הילדים התחלקו לזוגות, לילד אחד היתה תמונה והוא צריך לתאר אותה במילים כדי שהילד השני יוכל לצייר אותה בלי לראות אותה. אחר כך חזרנו לדיון יחד, ודיברנו על המטאפורות השונות שהם עשו בהן שימוש כדי לתאר את התמונה: לראש של הכלב יש צורה של ביצה, העיניים שלו כחולות כמו השמיים ולא כמו הצבע של הקיר וכו'. אחר כך לקחנו רשימה של מטאפורות מוכרות ("כסף הוא זמן" או "העולם הוא במה" או "הוא אוכל כמו חזיר") והבנו יחד את המשמעות שלהן, ומדוע הן נבחרו כדי לייצג את הביטוי הרלוונטי.

אזרחות – באזרחות סיימנו את הספר שאנחנו קוראים בסוף התקופה הקודמת ולכן השבוע עשינו פעילויות שקשורות לסיכום הספר. במפגש ביום חמישי ביקשתי מכל ילד לבחור את שני הפרקים האהובים עליו ביותר, ולהציג לנו את אחת הדמויות מהפרקים האלו כדי שננחש מי הדמות הזו. היה כל כך משמח לראות כמה הם נהנים לחזור אחורה אל הדמויות האהובות עליהם בימי הביניים, וכמה הרבה הם זכרו דרך הפעילויות שעשינו במהלך השנה!

לימודי ליבה – השנה מתקרבת לסיומה בצעדי ענק, ומדהים לראות את ההתקדמות שהילדים עשו מתחילתה. אחד הילדים הצעירים שהתחיל את השנה כשהוא נאבק בקריאה וכתיבה, עכשיו קורא וכותב באופן שוטף וממש מרגש לראות איך הוא בעצמו הצליח ללכת את מסע הגיבור שלו, ולכבוש את הפסגה הזו בהצלחה. אחת הבנות הבוגרות יותר נאבקה בחשבון המון, והיום היא כבר מבינה איך נכון לה ללמוד והיא מתקדמת בקלילות וכבר נמצאת באמצע החומר של כיתה ו'. אני מאוד מאמינה בשיטת הלימוד של אקטון, ולראות את הילדים מצליחים ומתקדמים בה כל כך זה עבורי סגירת מעגל מאוד משמעותית.

סגור לתגובות על תקופת סקרנות – סיכום שבוע וחצי ראשונים