מקימים אקטון חדש,  תיעוד היום יום

תקופה חדשה, עדכונים וחידושים

תקופה חדשה התחילה אצלנו, תקופה רביעית. לא ייאמן שכבר עברנו חצי שנה 🙂 אני מאוד אוהבת את העבודה בתקופות באקטון, זה מאפשר לנו לסגור בצורה מסודרת פרויקט שלם של למידה, לצאת לשבוע התאווררות והפסקה ואז לחזור בכוחות מחודשים עם המון רעיונות וקונספטים חדשים. לי יש מיליון רעיונות שאני רוצה לנסות בסטודיו 🙂 כך שבשבילי זו הזדמנות נהדרת לבחור אלו רעיונות נראים לאשלי ולי מדויקים מספיק כדי לנסות אותם בתקופה החדשה. אז, הנה שני חידושים מהתקופה הנוכחית:

כבר תקופה שנייה שאנחנו עובדים עם מודל של צוותי עבודה קטנים לטובת תמיכה הדדית בסטודיו. חילקנו את התלמידים/ות לקבוצות של 2-3 ולכל קבוצה יש ראש/ת צוות. התפקיד של ראש/ת הצוות הוא להגדיר מטרות עם הצוות בכל בוקר, לבדוק את העמידה במטרות בסיום כל יום וגם להיות מקור תמיכה ועידוד באופן כללי. בתקופה הקודמת רק השמשנו את הרעיון ונתנו לתלמידים/ות זמן להתרגל אליו ולשחק איתו קצת. בתקופה הזו כבר נתנו להם/ן לבחור בעצמם/ן את ראשי הצוותים שלהם/ן והפעם גם נתנו קצת יותר מוטיבציה לכל צוות לעבוד יחד (שישי חופשי אם כל הצוות מרוויח 300 נקודות וגם עומד ביעדים השבועיים שלו). המודל הזה סופר משמעותי בעיניי להובלה של התלמידים/ות את הלמידה של עצמם. עכשיו לכל תלמיד/ה יש כתובת בסטודיו שאיתה הוא מתייעץ לפני שהוא מגיע אל אשלי או אליי, ולכתובת הזו יש אחריות לעזור לו/ה וגם הזדמנות להתנסות בהובלה, מודל אישי וכו'. מבטיחה לעדכן בהמשך איך הולך, בנתיים נצפים ניצנים של אור בדינמיקה של הצוותים.

כבר כמה שבועות שאני מרגישה שהמודל של Civilization קצת צולע. בתקופה הקודמת היו לנו פעמיים Civ בלוח הזמנים, בכל פעם 20 דקות, שבהן קראנו פרק מהספר וערכנו דיון על מה שקראנו. אני הרגשתי שלחלק מהתלמידים/ות קשה להתחבר למודל של האזנה ודיון בלי שום עשייה. העליתי את הנושא לדיון בסוף התקופה הקודמת והתלמידים/ות ביקשו שבנוסף לדיון תהיה גם פעילות, משהו יותר אקטיבי. בתקופה הזו החלטנו שיהיה Civ רק פעם בשבוע אבל למשך 45 דקות שבמהלכן אנחנו קוראים את הפרק, עושים דיון ואז עושים יחד איזהשהיא פעילות. השבוע למשל קראנו את הפרק על משה רבינו ויציאת מצרים, ערכנו דיון מרתק בשאלה האם פרעה היה צריך לשחרר את בני ישראל לפני שהתחילו כל המכות ואז התלמידים/ות הכינו סלים קטנים עם משה רבינו התינוק בתוכם בטכניקה של אריגת מנקי מקטרות (התוצאה מוצגת בתמונה בפתיחת הפוסט) היה סופר מגניב, ואני שוב שמחתי שאנחנו כל הזמן משתפרים ומנסים דברים חדשים.

סגור לתגובות על תקופה חדשה, עדכונים וחידושים