תיעוד היום יום

שבוע ראשון בתקופת תכנות ורובוטיקה

השבוע בעצם היינו בסטודיו רק יומיים, כי חזרנו מהחופשה ביום חמישי. אז זה שבוע קצרצר, והזדמנות טובה בשבילי לספר לכם מה קאי ועשינו מאחוריי הקלעים, כדי להכין את התקופה הזו, וכמובן לעדכן קצת מה היה בסטודיו ביומיים האחרונים 🙂

בניית מערכת השעות: לפני תחילת כל תקופה, קאי ואני יושבים מחדש על כל מערכת השעות ובודקים מה עבד ומה לא עבד בתקופה הקודמת. זה נהדר כי זה נותן לנו הזדמנות לתקן דברים שלא עבדו אחרי שישה שבועות ולא אחרי חצי שנה, וגם מאפשר לבדוק כל מיני רעיונות שיש לנו מאוד בקלות. הפעם למשל הגענו למסקנה שרבע שעה יוגה שלוש פעמים בשבוע זו חלוקה לא אידאלית, כי ברבע שעה יוגה כמעט לא מספיקים כלום. אז החלטנו לשים חצי שעה יוגה ביום שני, שעה ספורט בפארק ביום שלישי, עוד חצי שעה של אימון כושר ומדיטציה ביום חמישי ובשני הימים הנותרים רבע שעה מדיטציה. אני מרגישה שזה יתן מענה יותר מדויק ויאפשר לילדים לעשות פעילות גופנית כמעט כל יום (סופר חשוב בעיניי). החלטנו לחבר בין משחק המבוכים והדרקונים לשעת משחקי הקופסא, ולאפשר לילדים להחליט כמה זמן הם רוצים להקדיש לכל אחת מהפעילויות. בנוסף החלטנו לנסות לשים DEAR בסוף היום ולראות אם זה מוצלח והילדים נהנים מהקריאה דווקא לקראת הסיום. בתמונה בתחילת הפוסט תוכלו לראות את מערכת השעות החדשה שלנו.

מסע: המסע הפעם עוסק בתכנות ורובוטיקה. הילדים ילמדו לתכנת במשך ארבעה שבועות בעזרת הקורס הוירטואלי של Code.org ולאחר מכן יעבדו עם רובוטים במשך השבועיים האחרונים.

דרגות חופש: בתקופה הזו שני ילדים חדשים הגיעו לדרגת Soaring ואין לתאר את הגאווה וההתרגשות שלהם. אחד מהשניים הוא מהצעירים בכיתה, והעובדה שהוא יכול ללמוד על הרצפה בשכיבה או להיות ראש צוות, כל כך ממלאת אותו מוטיבציה. אני חוזרת כל פעם לרעיון הזה של דרגות חופש באקטון ומתפעלת ממנו מחדש. הוא לגמרי מאפשר לייצר מציאות שבה הילדים מסגלים לעצמם הרגלי למידה טובים מתוך מוטיבציה פנימית אמיתית, וההרגלים האלו הופכים אחר כך לחלק מהטבע שלהם. חדשני ומרגש כאחד.

משחקי עם מסקינטייפ לבניית קבוצה: אני לא בטוחה שהמלצתי על זה בעבר, אבל גם אם כן, זה שווה את ההמלצה החוזרת. יש עולם שלם של משחקים לבנייה וגיבוש של קבוצות, שאפשר להכין בקלות עם מסקינטייפ. אני ממש התלהבתי מהרעיון וקניתי את הספר הזה שמכיל 50 פעילויות כאלו, ועבור כל פעילות מסביר לעומק איך מכינים אותה, מה הנקודות לדיון שאפשר להעלות אחרי הפעילות, למי היא מתאימה וכו'. השבוע העברתי לילדים פעילות בנושא קונצנזוס בעזרת המשחק הזה, והיה כיף ומוצלח מאוד.

רפלקציה שבועית: החל מהשבוע אנחנו עומדים לצלם את הילדים בכל שבוע עונים לשאלה אחת של רפלקציה על השבוע שהיה. בגלל שהשבוע היו לנו רק יומיים, בחרנו בשאלה כללית יותר: מה לדעתכם שני ההבדלים הכי גדולים בין אקטון לבין בית ספר רגיל? מבטיחה לשים קישור לסרטון כשיהיה מוכן.

סגור לתגובות על שבוע ראשון בתקופת תכנות ורובוטיקה