תיעוד היום יום

פוסט סיכום שבוע ראשון בתקופת יצירת משחקים

חזרנו לסטודיו והתחלנו תקופה חדשה! איזה כיף 🙂

אני הנה עיקרי הרשמים שלי מהשבוע בסטודיו:

• מסע יצירת משחקים – התקופה הנוכחית קצרה במיוחד בגלל חופשת קריסמס המתקרבת, ולכן יש לנו זמן מסע (=זמן פרויקט) במשך כל יום בשבוע. הפרויקט הפעם הוא בנושא יצירת משחקים. התוצר אמור להיות תערוכה של משחקים שהילדים הכינו בעצמם. כל ילד אמור להכין שני משחקים: משחק לוח ומשחק וידאו. השבוע הראשון מוקדש להיכרות עם נושא ההסתברות, מתוך ההבנה של התפקיד החשוב שלו בעולם משחקי הלוח. השבועות שלאחר מכן יוקדשו להכנת המשחקים עצמם. כחלק מהפרויקט קאי ואני הכנו לילדים "מעבדת משחקים", שאליה הבאנו המון משחקי קופסא ומשחקי וידאו סופר מגניבים, וכל זוג שמסיים את האתגר שלו מוזמן לשחק במשחקים. הילדים עפים על המסע הזה, ובצדק, הוא לגמרי הכי כיף שיש. באופן מפתיע עבורי לפחות, גם האתגרים בנושא ההסתברות התגלו כהצלחה גדולה: הילדים עושים אותם בזוגות, וממש היה אפשר לשמוע את האסימונים שלהם נופלים כשהם שיחקו אבן נייר ומספריים 18 פעמים, וראו את ההתפלגות של התוצאות. באקטון, כמו שבאקטון, כל החומרים למסע מוכנים ברמת הגימור הכי גבוהה שאפשר לבקש. תענוג כרגיל.
  • לוח זמנים – הפעם אני בניתי את הלו"ז לכל התקופה לגמרי לבד!!!! אני כל כך גאה בעצמי. אני ממש זוכרת שרציתי לעשות את זה כבר בסוף התקופה הקודמת, אבל אפילו לא העזתי לבקש מקאי כי הרגשתי שאני לא מוכנה מספיק. הפעם פשוט עשיתי את זה, בלי לבקש בכלל, וזה היה לי קל מאוד. עבורי זה שיקוף נפלא לכמה התקדמתי בשבועות האחרונים בהבנה עמוקה יותר של המערכות השונות (והלא פשוטות בכלל!) באקטון.
  • מעגלי בוקר – כל יום נפתח במעגל בוקר, שהמטרה שלו אמורה להעלות לשיחה סוקרטית נושא מעניין ורלוונטי לילדים. השבוע קאי ואני החלטנו להעלות לדיון מחדש את המערכות של אקטון שהילדים כבר מכירים: הצבת יעדים, תחזוקת הסטודיו וכללי ההשתתפות בשיחה סוקרטית. אני עשיתי לילדים מעגל (לא מוצלח מספיק לטעמי) בנושא התנצלויות. הבעיה העיקרית שלי היתה השאלות שהעליתי לדיון: השאלות לא היו מספיק מעניינות, ולא פחות גרוע מזה, אפשרויות שנתתי לא היו מספיק חדות לבחירה (למשל: "מה לדעתכם יותר חשוב בהתנצלות טובה: הטון או המילים" – שאלה די משעממת עם אפשרויות לא מלהיבות). כמו שאתם כבר מבינים, אני לומדת מהכשלונות שלי, ומבטיחה לעדכן אם המעגל הבא יהיה מוצלח יותר.
  • טיול למנהטן – כמו שהבטחתי בסוף התקופה הקודמת, ביום שישי נסענו עם הילדים לבקר שני משרדי אדריכלים גדולים במנהטן. אתם בטח יכולים לדמיין את ההתרגשות של כולנו: נסיעה ברכבת, ליום שלם למנהטן, להיפגש עם אדריכלים של משרדים גדולים בעולם האמיתי – כמה זה מרגש ומסעיר! קאי פתח את הבוקר במעגל שבו שוחחנו עם הילדים על הביקור: גיבשנו יחד את הכללים לפיהם יתנהל היום וחשבנו יחד על שאלות שהילדים יוכלו לשאול את האדריכלים שנפגוש. לאחר המעגל נסענו לתחנת הרכבת, ומשם ברכבת למשרד הראשון בברוקלין. המשרד היה משרד קטן, של שלושה אדריכלים מקסימים, שקיבלו אותנו בצורה כל כך רחבת לב ומרגשת. קאי ביקש מהם לספר לילדים את "סיפור המסע" שלהם, והיה מרתק לשמוע איך כל אחד הגיע לעולם האדריכלות. לאחר מכן כל אחד מהם סיפר על הכשלון הכי גדול שלו, ומה הוא למד ממנו, והילדים ואנחנו למדנו שוב כמה חשובים הכשלונות בדרך לכל הצלחה. לאחר מכן אחד האדריכלים הראה לילדים תוכניות אדריכליות, מודל תלת ממדי מקרטון והמון מודלים תלת ממדיים במחשב. הילדים שאלו המון שאלות והיו מרותקים לכל אורך הביקור. לאחר שסיימנו את הביקור במשרד הראשון, נסענו למשרד האדריכלים השני, שנמצא במנהטן. שוב, שתי רכבות ולא מעט הליכה, אבל הילדים עמדו בכך בכבוד רב. כשהגענו למשרד השני, מצאנו משרד גדול הרבה יותר, של 50 אדריכלים בערך. כ-7 אדריכלים חיכו לנו בחדר הישיבות עם פיצה ושתייה קרה, והילדים שמחו מאוד על קבלת הפנים הזו. גם במשרד הזה קיבלו אותנו נפלא: ראינו פרויקטים מסוגים שונים שהמשרד מתכנן, שמענו הרבה על תכנון בתי ספר והילדים סיפרו על בתי הספר שהם תכננו, שמענו כיצד אדריכלים משפצים בניינים ישנים, וראינו המון עבודות שחזור שהמשרד עשה ועוד ועוד. היינו שם כמעט שעתיים, ולדעתי הילדים היו יכולים להישאר עוד שעה בשקט. יצאנו מהמשרד הזה בסביבות שלוש והתחלנו את המסע הארוך חזרה הביתה. בסך הכל היה ביקור נהדר, והוא חידד לי מאוד כמה חשוב החיכוך של הילדים עם העולם האמיתי: חלק משמעותי מהמסעות אמור להיות פגישה עם גיבורים אמיתיים, וזה בדיוק מה שהביקור הזה סיפק לילדים. היה לגמרי מרגש ומעורר השראה.