מאפיינים ייחודיים של אקטון,  מקימים אקטון חדש,  תיעוד היום יום

סיכום Maker Space – שבועיים ראשונים

אני מקדישה ל-Maker space שלנו פוסט משלו כי לפני כמה שבועות כשסיפרתי לכם/ן על שלב הלמידה שלי, הבטחתי לעדכן. אז יצאנו לדרך!

יש לנו חדר גדול ומרווח שבתוכו ארון ענק עם מגוון עצום של חומרי יצירה (אני מבטיחה לצלם את הארון ואיך סידרנו אותו בפוסט הבא). בחדר יש שולחנות גדולים ואין כסאות בכלל, ככה שיש המון מרחב לעבוד בנחת. בשלב הזה יש לנו Maker Space פעם בשבוע למשך שעה וחצי. בהחלט יכול להיות שבהמשך הדרך אני אגדיל את כמות הזמן השבועי של הפעילות הזו.

בעצת יובל שגב המופלא שכבר סיפרתי עליו בפוסט הקודם, החלטתי להתחיל את השבועות הראשונים עם פרויקטים קטנים וקצרים שיגרו את הסקרנות ויגרמו להתלהבות. בשבוע הראשון חילקתי את הלומדים/ות לזוגות וכל זוג התבקש למלא קופסא בגודל מסוים בחומרי יצירה ולבנות מהם גשר שיחבר בין שני שולחנות שמרוחקים זה מזה 60 ס"מ, ויעמוד בדרישות הבאות:

  1. יציב ככל האפשר
  2. ישא משקל רב ככל האפשר
  3. יהיה מעוצב יפה ככל האפשר

הזוגות מאוד נהנו מהעבודה ובסופו של דבר בנו גשרים משלל חומרים מגוונים. רוב הגשרים לא הצליחו אפילו לעמוד בפני עצמם, שלא לדבר על להחזיק משקל, אבל היה גשר אחד שהחזיק 10 ספרים ועציץ חרס ענק! בסוף הפעילות ביקשתי מכל זוג שידרג את עבודת הצוות שלהם ואת התוצר הסופי מ-1 עד 10 והיה לנו דיון מרתק על מה הם/ן היו עושים/ות אחרת.

הפעילות השנייה היתה גם היא בעבודה בזוגות (זוגות אחרים). הפעם המשימה היתה לבנות גשר מ-100 מקלות ארטיק ו-6 מקלות קטנים של דבק חם. הפעילות הזו התחילה השבוע אבל תימשך גם בשבוע הבא. כל זוג התבקש להגיש תכנון, אבל הרעיונות היו שלהם/ן ולא הגיעו אחרי מחקר מעמיק. התוצרים שיש לנו בנתיים נראים מאוד לא יציבים ולכן אני מתכננת לתת להם/ן לעשות מחקר באינטרנט בשבוע הבא, וזוג שירצה יוכל להגיש תכנון חדש מבוסס על מודל קיים ולקבל עוד 100 מקלות ועוד 6 מקלות דבק חם. בפעילות הזו יש כבר יותר אלמנטים שבאים לידי ביטוי כמו מחקר מקדים, תכנון, עבודה תחת מגבלות חומרים מסוימים ועבודה עם דבק חם. גם כאן העבודה היא זוגית ודורשת המון שיתוף פעולה בין הלומדים/ות. גם בסיום הפעילות הזו אני מתכוונת לעשות רפלקציה עם הלומדים/ות ולדבר על שיתוף הפעולה בניהם/ן ומה הם/ן לוקחים/ות איתם/ן מהפרויקט הזה הלאה לפרויקטים הבאים.

לצערי אין לי המון תמונות לשתף אבל מבטיחה להמשיך לעדכן ולצלם תמונות של התוצרים ושל המרחב המקסים שבנינו.

סגור לתגובות על סיכום Maker Space – שבועיים ראשונים