תיעוד היום יום

סיכום שבוע שלישי בתקופה השנייה

שבוע שלישי מאחורינו, וכרגיל אני עם המוני עדכונים 🙂

חזרה מהשעייה ראשונה:

אחת התלמידות הגדולות קיבלה שלוש פעמים Strike. הנוהל הוא שאחרי ה-Strike השלישי הילד הולך הביתה, וצריך לחזור ביום למחרת עם מכתב שבו הוא מסביר מה היה לא בסדר במה שעשה, וכיצד הוא מתכוון לשנות את ההתנהגות הזו בעתיד. גם כאן, היה מאוד מרשים לראות את התוצאה. אותה ילדה היתה בבית במשך יומיים, וחזרה לסטודיו עם מכתב מרגש באורך שניים וחצי עמודים שבו פירטה בדיוק מה היו ההתנהגויות הבעייתיות שלה, וכיצד היא מתכוונת לשנות אותן בעתיד. הילדים הצביעו פה אחד על קבלתה חזרה לסטודיו כמובן, וגם זה היה אקט מאוד מרגש ומשמעותי עבורה בעיניי. למי ששכח אני אזכיר שבסך הכל יש בסטודיו ארבעה כללים שהילדים מקבלים עליהם Strike, ולכן ההתייחסות אל Strike היא רצינית ומצופה מהילדים באמת לעשות עם עבודה עצמם ולהבין איך הם מתכוונים לשנות את ההתנהגות שלהם בעתיד. מבטיחה להמשיך לעדכן לאן זה יתפתח בעתיד 🙂

אתגר ארכיטקטורה:

כמו שאפשר לראות בתמונה בתחילת הפוסט, הילדים התחילו להעביר את השרטוטים שלהם לנייר גרפי. העבודה על הנייר הגרפי מחייבת אותם לקבוע סקאלה (למשל כל רבע אינצ' מקביל ל-2 פיט), כדי שהתכנונים שלהם יהיו הגיוניים במבחן המציאות. העבודה עם סקאלה מאוד מורכבת, במיוחד לגילאים הצעירים, והיה מאוד מעניין לראות את הזוגות מתמודדים עם האתגר הזה. ביום האחרון של השבוע הילדים שסיימו את השרטוטים התחילו לבנות מודל תלת מימדי של בית הספר החלומי שלהם. לפני המעבר לעבודה על המודל התלת ממדי, הזוגות התבקשו לקבל אישור מהמדריכים שהשרטוטים שלהם תקינים, ומכילים את רשימת הדרישות המינמלית שחייבת להיות בכל אקטון (ונמסרה להם בתחילת העבודה). כך למשל גילינו שזוג אחד שכח לתכנן שירותים 🙂 הילדים עובדים מאוד ברצינות על האתגר, וכמו שאחד מהם סיכם היום: "זה ממש לא פשוט להיות אדריכל!".

פרויקט באומנות:

הילדים עובדים עכשיו על שלושה פרויקטים בו זמנית באומנות: הראשון הוא השלט של בית הספר, שכרגע נמצא בשלבי תכנון מתקדמים. הילדים החליטו על גודל מתאים (שעומד בחוקים של העיר), וכעת הם מכינים את הטיוטה הסופית לפני ההכנה של השלט עצמו. הפרויקט השני הוא קישוט אבנים. הפרויקט השלישי הוא קישוט קיר אישי בסטודיו. כל ילד קיבל לוח עץ דק וענק, והוא יקשט אותו לפי בחירתו. כשהלוחות יהיו מוכנים נתלה אותם בסטודיו והם יקשטו את הקירות. שלושת הפרויקטים מאוד שונים זה מזה, והעבודה עליהם במקביל מאפשרת לילדים לעבור מסוג אחד של עשייה אומנותית לסוג אחר לגמרי של עשייה אומנתית, והם אוהבים את זה מאוד.

לימודי אזרחות:

אני אקדיש בקרוב פרק נפרד ללימודי אזרחות באקטון, כי יש לא מעט מה להרחיב. בנתיים אספר בקצרה שהילדים לומדים אזרחות פעמיים בשבוע במשך שעה. שיטת הלימוד היא קריאה משותפת של הספר המאוד מומלץ הזה, ואז שיחה סוקרטית  או פעילות קצרה על הסיפור שקראנו. הילדים מאוד אוהבים לקרוא בקול, ולכן קאי או אני מחלקים מראש את הפרק למקטעים וכל ילד מקריא בקול מקטע מסוים (מה שגורם להם לקרוא בקול המון וזה תרגול מצוין ומאוד חשוב עבורם). השיחות הסוקרטיות וגם הפעילויות מרתקות, וגורמות לילדים לעבד את המידע באופן פעיל וכך הם קולטים אותו בצורה נהדרת. השבוע אני העברתי להם שיעור בנושא עלייתו של האיסלאם, ולמדתי בעצמי המון מהדיונים והתשובות שלהם.

עד כאן להפעם, בשבוע הבא נתחיל לתכנן את גינת המשחקים שלנו אז יש למה לחכות!