תיעוד היום יום

תקופת בילוש – סיכום שבוע רביעי

זה היה קצת צפוי אני חושבת, אני אני בכל זאת מופתעת איך ככל שאני מכירה את אקטון טוב יותר ומרגישה שם בבית, הזמן עובר לי מהר יותר. אז שבוע רביעי של תקופת בילוש מאחורינו והיה יופי של שבוע 🙂

אזרחות – השבוע קראנו את הפרק על גילוי אמריקה על ידי קולומבוס. קודם כל, היה ממש מרגש. כיף לקרוא על כזה אירוע היסטורי משמעותי וללמוד עליו ביחד. נתתי לילדים להעלות הצגה על שובו של קולמבוס לספרד, והצגת האינדיאנים למלך ולמלכה פרדידננד ואיזבלה (בתמונה המצורפת :)). היה כיף כרגיל, ואני כל כך נהנית לראות איך הילדים נהנים מצורת הלמידה הזו, נכנסים לדמויות, משקיעים בנאומים. תענוג.

סדנת כתיבה – השבוע עשיתי עם הילדים פעילות ממש מוצלחת בעיניי. הבאתי לסטודיו משחק שהם לא מכירים (Picturika, ממליצה מאוד!). הדפסתי להם מראש את ההוראות וההנחייה שלי היתה שכל ילד יקרא את ההוראות לבד, בעצמו, ואחר כך פשוט נתחיל לשחק כשאסור להם להסביר אחד לשני איך משחקים. אחרי סיבוב אחד של המשחק (שכלל הרבה מאוד טעויות ותיקונים ורמזים ודיונים על מה ואיך נכון לשחק), ביקשתי מהם שיתנו פידבק על ההוראות: מה היה מוצלח בהוראות שהם קיבלו, מה היה פחות מוצלח, מה היה חסר, מה לדעתם היה מיותר וכו'. זו היתה פעילות מצוינת כי היא הסבירה היטב כמה חשוב לשים לב לפרטים, מה קורה כשלא מסבירים משהו ואז הוא קורה בפועל, האם עדיף לנסח הוראות קצרות ופשוטות אבל שלא נותנות מענה לכל מקרי הקצה, או הוראות ארוכות ומורכבות שנותנות מענה לכל מקרי הקצה אבל סיוט לקרוא אותן. אחרי שסיימנו את הפעילות הילדים המשיכו לכתוב את ההוראות שלהם, ואני מוכרחה לאמר שכמה מהעבודות שלהם מצוינות! אנסה להעלות צילום של כמה מהן בשבועיים הקרובים.

מסע בילוש – השבוע הילדים עבדו על ניתוח טביעת רגל שנמצאה בזירת הפשע. הם הכינו גבס ושפכו אותו על טביעת הרגל שמצאו בבוץ כדי לייצר תבנית שלה. אחר כך הם מדדו את עצמם ומצאו את הקשר בין אורך כף הרגל לגובה שלהם, ומכאן חילצו את הנוסחא שתאפשר להם להעריך את הגובה של החשוד שהשאיר טביעת רגל בזירת הפשע. אתם יכולים להבין לבד כמה כישורים שונים ומגוונים נדרשים כדי להשלים את הפעילות הזו, אז אתם יכולים להבין לבד כמה אני אוהבת לראות איזו למידה משמעותית קורית תוך כדי הפרויקטים באקטון.

פידבק שבועי – כבר כתבתי פוסט שלם בנושא, אז אני לא אחזור עליו. אני רק אגיד שכבר ארבעה שבועות הילדים ממלאים זה על זו פידבקים בסוף כל שבוע, והמשובים האלו מאוד מאוד משמעותיים עבורם. הם מקבלים וממלאים בהם נקודות אמיתיות שטעונות שיפור וגם כאלו שהשתפרו וזה נפלא לראות כמה המשוב הזה מצמיח ומחזק אותם. אני חוזרת שוב על ההמלצה שלי על הכלי הזה לכל איש חינוך בכל מסגרת.

סגור לתגובות על תקופת בילוש – סיכום שבוע רביעי