תיעוד היום יום

שבוע ראשון של תקופה חמישית, אונליין!

פותחים שבוע ראשון, של תקופה חמישית (!!!!), והפעם מראש תקופה שהכנו אותה להיות מועברת באונליין.

כל הקורונה הזו תפסה אותנו לגמרי בהפתעה באמצע התקופה הקודמת. עשינו את הכי טוב שיכולנו, אבל לקראת פתיחת התקופה הקרובה כבר הגענו הרבה יותר מוכנים/ות. אז מה עשינו ומה מצפה לנו בשבועות הקרובים?

כמו תמיד, מתחילה מהלו"ז. הנה תמונה של הלו"ז המלא שלנו לשבוע שהיה:

אחד השינויים הגדולים שעשינו שאני גאה בו מאוד, הוא שעכשיו הלו"ז מרכז את כל הלינקים שהתלמידים/ות צריכים/ות עבור הלמידה שלהם/ן. לדוגמא ביום רביעי אפשר לראות שיש בלו"ז לינק לשיחת הזום שלנו, לינק לקובץ ובו הנחיות לשיעור ספורט, לינק לקובץ ובו הנחיות למסע היומי וכו'. הפתרון הזה בעצם מקל על ההתמצאות של התלמידים/ות במרחב הוירטואלי ומייצר מצב שבו יחסית קל ונוח להבין כל הזמן מה קורה ואיפה ההוראות נמצאות. כמו שאתם/ן כבר בטח זוכרים/ות, היכולת של התלמידים/ות להתמצא לבד במרחב היא אחת מאבני היסוד של למידה שהתלמיד/ה מוביל/ה אותה ואני אכן רואה שבפועל יש הרבה פחות שאלות על "מה קורה עכשיו" או "מה אני עושה עכשיו".

המסע שבחרנו לתקופה הנוכחית הוא "עיצוב משחקים". לאורך התקופה התלמידים/ות יבינו יותר לעומק את המושג הסתברות ומזל, ויבנו בעצמם משחק קופסא, משחק קלפים ומשחק וידאו (!).

סדנת הכתיבה שבחרנו לתקופה הנוכחית (ואני סופר סקרנית לראות איך היא תצא) היא עיצוב יומן דיגיטלי. כל תלמיד/ה יבנה/תבנה אתר שבו יהיו כל מיני פריטי מידע על החיים שלהם/ן בתקופת הקורונה. המשימה הראשונה היתה לכתוב מכתב לנכדים/ות העתידיים/ות שלהם/ן וכבר היו תוצרים מקסימים ממש.

עוד פעילות שהוספנו ללו"ז בהשראת הקייטנה היא קריאה בקול של ספר. אנחנו ממשיכים לקרוא את הספר שהתחלנו לקרוא בקייטנה. אחת האמהות מגיעה לזום כל יום למשך חצי שעה וממש יש לנו ביחד שעת סיפור. כיף לראות כמה התלמידים/ות נהנים/ות מזה ותכלס גם אני ממש עפה על הספר הזה 🙂

בשיעור התעמלות גופנית אני נותנת לתלמידים/ות לבחור אחת משתי אפשרויות: שיעור יוגה עם אדריאן או שיעור ספורט עם ג'ו (ממליצה בחום על שתי האפשרויות!). כדי שיהיה ברור איפה מחפשים את האפשרויות, יש בלו"ז לינק למסמך שמתעדכן כל פעם עם הלינקים הרלוונטים.

כדי להפוך את House maintenance לקצת יותר אטרקטיבי, הכנתי לתלמידים/ות בינגו של פעילויות עזרה בבית 🙂 בנתיים נרשמה התלהבות רבה!

אני כל הזמן מחפשת עוד רעיונות למשחקים שכיף לשחק בזום. אני אעלה על זה פוסט נפרד, אבל אם יש לכם/ן רעיונות אני אשמח לשמוע.

אני מתרגשת מהתקופה הזו, נראה לי שהיא הולכת להיות מעניינת במיוחד 🙂 מבטיחה להמשיך לעדכן.

סגור לתגובות על שבוע ראשון של תקופה חמישית, אונליין!