מאפיינים ייחודיים של אקטון

מסעות (זמן פרויקטים) – העמקה

מה הוא מסע?

מסע הוא סדרה של אתגרים שקשורים לנושא מסוים, שהילדים עוסקים בהם במשך תקופה תחומה בזמן של ארבעה-שישה שבועות, במטרה לפתח אצלם מיומנויות רלוונטיות ללמידה והתקדמות במאה ה-21.

מתי מתרחשת הלמידה במסגרת המסע?

כל יום במשך שעתיים וחצי אחר הצהריים.

איך נבנה מסע?

המדריכים מכינים סדרה של אתגרים בנושא מסוים, שלכל אחד מהם מוגדרים דרישות ברורות, חוקים, מספר נקודות ואותות הצטיינות. לאחר מכן המדריכים צועדים צעד אחד אחורה, והילדים לוקחים את המושכות ויוצאים לדרך.

איך נבחנת התקדמות הגיבורים לאורך המסע?

ההתקדמות נבחנת באמצעות נקודות, אותות הצטיינות, תערוכה לסיכום המסע, תיקי עבודה שנבנים לאורך הדרך.

מרכיבים של מסע מוצלח:

  1. הצגת תוצרים – מסע מוצלח מתחיל בהגדרה ברורה של התוצר הסופי. תוצר סופי יכול להיות יריד עסקים, תערוכה, הצגה, סרט, סדרת נאומים וכו'.
  2. מיומנויות של העולם האמיתי – מסעות מתמקדים בפיתוח מיומנויות של העולם האמיתי ולא בשינון ידע. למשל במסע לעולם הרפואה, הילדים ילמדו לאבחן מחלות על ידי ניתוח תצלומי MRI, ובסיום המסע הם יבחנו את היכולות שלהם בסימולטור אמיתי.
  3. נושא שמעורר מוטיבציה אצל הילדים – הנושאים שנבחרים למסע הם כאלו שילדים אכפת מהם מאוד, כאלו שהם יכולים להזדהות איתם ושמגיעיםם מעולמות העניין שלהם. חלק מהצגת המסע יהיה למשל כניסה לנעליה של דמות היסטורית מפורסמת, וההיכרות האינטימית איתה תגביר את העניין של הילדים במסע.
  4.  מדידה קרובה ככל האפשר לעולם האמיתית – כל מסע חייב להכיל אלמנטים שניתן למדוד במדדים קרובים ככל האפשר לאלו של העולם האמיתי. כך למשל במסע הנדסה, הילדים יתבקשו לתכנן  גשר והתכנון יעמוד בפרמטרים של תכנון גשר אמיתי.
  5. הובלה של הילדים – המדריכים מכינים את האתגר, ופותחים וסוגרים את העבודה עליו בכל יום, אולם מרבית העבודה בפועל מובלת על ידי הילדים עצמם.

תגובה אחת